П'ятница, 19 Квітня 2024 р.
22 Березня 2013

ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ КАМ’ЯНЕЦЬКОГО ГАМАНЦЯ

Гроші – в електронному гаманці, товар – на віртуальному складі, примірювання – у мережі, а доставка – під самий поріг… Такий шопінг уже давно не фантазія лінивого покупця, а реальність кожного п’ятого пересічного кам’янчанина. Переконатися в цьому можна навіть просто на вулиці, де на запитання «Де Ви зазвичай купуєте?» все частіше можна отримати неочікуване – «В Інтернеті!». Чому по покупки кам’янчани вирушають не на ринок, а в онлайн, вирішили поцікавитись і ми.

НЕ ПОМАЦАВШИ, ТАКИ ЗЕКОНОМИШ

ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ КАМ’ЯНЕЦЬКОГО ГАМАНЦЯКількість віртуальних клієнтів з кожним роком зростає майже вдвічі. Найбільше в Інтернеті купує молодь, яка без жодних вагань міняє звичні походи «модними бутіками» Центрального ринку на шопінг у власному моніторі. Кажуть, так купувати і швидше, і зручніше, і значно дешевше.

– В інтернет-магазинах я купую практично все, – розповідає студент К-ПНУ Володимир, – першу свою покупку в мережі зробив ще 2008-го. З того часу у звичайні магазини навіть не ходжу. Так робить і більшість моїх знайомих.

Список найбільш затребуваних інтернет-шоперами товарів очолює побутова техніка, комп’ютери та електроніка. 

Об’єми їх продажу складають близько 70% замовлень онлайн. Найбільше – в УАнеті та їхніх спеціалізованих магазинах. 

Відсутність консультантів і вітрин із товаром вони компенсують рештою своїх переваг: поряд із товаром завжди можна знайти не лише його характеристики, але й ретельно перечитати умови гарантії, інформацію про виробника та навіть десятки коментарів попередніх клієнтів магазину. Перевагами покупок онлайн встиг скористатись і кам’янчанин Віктор. Тут він придбав уже чимало, і жодного разу про це не пожалкував.

– Купувати техніку в Інтернеті значно вигідніше, ніж у звичайному магазині чи на ринку, – розповідає завсідник онлайн-магазинів. – Зекономити на онлайн-замовленні часом можна досить кругленьку суму, адже товари в мережі зазвичай коштують на 10-20% дешевше, та й їх асортимент на сайтах у рази більший, ніж у кам’янецьких магазинах.

Однак багато хто й досі вагається, варто чи ні купувати товар, який не бачиш, не можеш помацати чи власноруч увім¬кнути. Переглядаючи ціни на сайтах, придбати значно дешевший за магазинний товар хочеться, але за мить – уже колеться. Адже страх втрапити на гачок недобросовісних інтернет-спекулянтів зрештою таки перемагає. Відмовляються кам’янчани купувати онлайн і після декількох невдалих спроб віртуального шопінгу. 

– Переглянувши каталог одного з популярних в Україні інтернет-магазинів, я вирішила замовити там брюки. Колір і розмір обрала відповідно до порад сайту. Посилку чекала три дні, однак, отримавши, раділа недовго – придбана в Інтернеті річ мені не підійшла, та й товар із картинки вона нагадувала лише дуже здалеку, – ділиться гірким досвідом Наталія.

Тож, аби не втрапити на гачок інтернет-маркетологів, до вибору магазину варто підходити не менш ретельно, ніж до фільтра його товарів. Перш за все, купувати потрібно лише на перевірених і більш-менш популярних сайтах магазинів. Бажано одразу ж з’ясовувати і можливість обміну чи повернення товару, адже кіт у мішку часом може виявитись і бракованим. 

Переконатися ж у благонадійності сайту можна різними способами: почитати відгуки, перевірити юридичну адресу чи з’ясувати банківські дані. Однак ефективнішим буде все ж власний досвід. Тому перед тим, як замовляти на сайтах дорогий товар, досвідчені юзери радять почати із чогось незначного, і лише тоді переходити до масштабних витрат.

Не менше нюансів трапляється і з оплатою віртуальних покупок. Адже, якщо на сайтах більшості українських магазинів розрахуватися можна готівкою, то для покупок з-за кордону доступний лише безготівковий розрахунок пластиковою карткою чи системою електронних грошей, де посередник конвертує вашу готівку, сплачуючи продавцю вже власні кошти. Проте зазвичай такі покупки обходяться занадто дорого, тож заощадливі онлайн-шопери вже встигли виробити власний алгоритм покупок з-за кордону. 

– Моя співробітниця просто «підсіла» на шопінг у західних інтернет-магазинах. Вона буквально за копійки одягає своїх дітей на розпродажах товарів провідних світових брендів, – розповідає кам’янчанка Олена. – І на доставці економить! В Європі живе її сестра, на адресу якої й приходять пакунки, а та вже передає їх в Україну через знайомих. Жодного разу вона не розчарувалась, адже речі на сайтах ексклюзивні, та й якості їхньої з вітчизняною не порівняти.

Сама ж Олена поки ще не замовляла онлайн. А от її чоловік на інтернет-покупках зекономив уже чималий відсоток сімейного бюджету. В мережі він купує запчастини до своєї автівки: дешевше виходить майже вдвічі, навіть враховуючи доставку.

ОДИН КЛІК – ПОВНА ШАФА

Останнім часом зростає у кам’янчан і попит на товари інтернет-бутіків. Одяг і взуття вони все частіше купують онлайн. Адже зекономити у віртуальних магазинах можна не лише кровно зароблені кошти і час, котрого завжди не вистачає, але й нерви.

Мережа, каже постійна клієнтка онлайн-магазинів Марина, її рятує і від «ввічливості» місцевих продавців, нерви яких частенько «здають» у базарний день без виручки. 

– В Інтернеті знайти людину, яка тобі нагрубить, важко. Тут на тебе не вилаються лише за те, що, спитавши ціну чи розмір речі, ти її не купиш, як це часто буває на базарі, – каже дівчина.

Крім того, покупка онлайн – унікальна можливість придбати оригінальну річ за привабливою ціною. При цьому значно зменшується і ризик спонтанних витрат, якими грішить більшість представниць прекрасної половини людства, для котрої «хрестовий похід» магазинами частенько завершується повним гардеробом нікому не потрібних речей. Інтернет-вітрина ж – чудовий варіант добряче помізкувати над тим, потрібно чи ні купувати саме ось цю ультрамодну кофтинку із блискітками.

– Вже тривалий час одяг я замовляю лише на одному з англійських сайтів, – ділиться своїми секретами стилю ка¬м’янчанка Ірина. – Якісні брендові речі тут можна придбати, навіть не виходячи з дому. Асортимент магазину вражає, та й ціни завжди приємно радують – сезонні знижки доходять до 70%.

Вибір онлайн-магазинів одягу сьогодні настільки великий, каже Ірина, що всього лишень за декілька секунд можна без зайвих клопотів «наклацати» собі повну шафу. Такий шопінг – просто рай для жінок, які терпіти не можуть бродіння серед однакових вітрин кам’янецьких магазинів і безкінечних переодягань у тісних, ледь прикритих саморобною ширмою примірочних. Проте і тут, виявляється, казусів вистачає. 

– Купувати в «інеті» я вже призвичаїлась. Однак спочатку було дуже важко підібрати потрібний розмір, доводилося повертати буквально кожну куплену онлайн річ. Траплялись і розчарування, адже часто картинка чи фото на сайті не зовсім відповідають реальному вигляду замовлення, – каже Ірина.

Основним же мінусом поповнення гардероба через Інтернет модниці вважають доставку, адже, зекономивши на ціні, доводиться сплачувати власним терпінням. Якщо новеньку сукню чи довгоочікувану пару чобітків до вас везтиме кур’єрська служба, терпіти доведеться 2-3 дні, а от якщо, замовивши товар онлайн, у графі служби доставки ви оберете звичайну

пошту – чекати на пакунок доведеться більше тижня.

В ОНЛАЙН – ЯК НА РОБОТУ

Але не економією однією живуть онлайн-покупці. Багато хто в Інтернеті не лише активно купує, а й продає. Перетворити віртуальний шопінг на досить прибутковий бізнес свого часу вирішила й кам’янчанка Аліна. Щойно народивши дитину, вона не мала ні часу, ні бажання бігати ринком у пошуках дешевших речей для новонародженої донечки. От і почала шукати дитячий одяг на сайтах. Добряче роздивившись далеко не скромні ціни європейських магазинів, подалася до віртуального Китаю. 

Тут і знайшла декілька гуртових баз, де можна було дешево придбати якісні дитячі речі. Поділитися вигідною знахід¬кою Аліна вирішила й зі своїми знайомими. Так у соцмережі з’явилася перша сторінка її інтернет-магазину. Тут

молода мама пропонувала свою допомогу в замовленні товарів в одному з найбільших китайських інтернет-магазинів. 

На те, що згодом корисне заняття переросте у досить прибутковий і вигідний бізнес, дівчина тоді навіть не сподівалася. Тепер у її клієнтській базі вже декілька десятків стабільних замовників, не за горами і розширення приватного онлайн-підприємства. 

– Коли все починалося, про заробіток не йшлося взагалі, – ділиться досвідом Аліна. – Я просто створювала такі собі форми спільної покупки з гуртової бази, беручи за свої послуги символічну плату. Однак зрештою побачила, що це приносить гарний прибуток і почала займатися онлайн-торгівлею серйозно. Але це скоріше хобі, ніж бізнес. Адже якщо цим не захоплюватися, а лише заробляти гроші, то далеко не доїдеш. Щоб втримати покупця, доводиться його зацікавлювати: придумувати різноманітні акції, конкурси та майже щодня оновлювати асортимент товару.

Кожну з віртуальних пропозицій дівчина відбирає особисто: контролює відповідність їхніх розмірів і характеристик, уточнює ціни, радить надійних постачальників. А також самостійно займається оформленням товару, розсиланням і від¬повідями на численні запитання онлайн-клієнтів.

Серед постійних покупців Аліниного онлайн-магазину кам’янчан небагато, стабільно замовляють лише 10-20 клі¬єн¬тів. Решта ж замовників – переважно зі сходу України. Однак, каже Аліна, працювати в Інтернеті не так вже і легко – казусні та досить неприємні історії трапляються мало не щодня.

– Люди бувають різні, тому досить часто конфліктів просто не уникнути. Бувало, обманювали з оплатою чи навіть погрожували міліцією, – ділиться неприємним досвідом Аліна. – А ще траплялися випадки, коли люди просто не забирали замовлення з пошти. Однак найбільш неприємною була ситуація, коли на одній з кур’єр¬ських служб, послугами яких ми користуємося постійно, просто порвали коробку і витягли речі, на які накинули оком її пра¬цівники.

Загалом кам’янецьких інтернет-продавців у мережі вистачає. Торгують вони чим завгодно – речі, техніка, вироби ручної роботи і навіть продукти харчування прямо з-за кордону. Справжнім гурманом італійської, іспанської чи польської кухні можна стати, навіть не виходячи з дому. Продуктові кошики вам доставлять під самий поріг, варто лишень зв’язатись із посередником на сторінках соцмереж. Крім того, товари на замовлення в рази дешевші за аналогічні продукти із супермаркету за рогом. Але в такому випадку за якість доставлених на замовлення товарів чи продуктів інтернет-підприємець відповідальності не несе.

– Якість товару перевіряємо вже після його отримання, – каже Аліна. – Бувало, коли речі приходили у плямах або розі¬рвані, та це ми узгоджували з клієнтом. За інше – розмір, відтінок кольору – продавець онлайн-магазину відповідальності не несе. Адже перед тим, як замовляти, покупець отримує точний опис і розміри товару і вже сам вирішує, який із них йому пасуватиме.

І ХОЧЕТЬСЯ І КОЛЕТЬСЯ

У підсумку ж зауважимо одне – зрадити зайвій можливості приміряти, помацати, понюхати чи спробувати на смак щось новеньке кам’янчани зможуть ще не скоро. Так само не зовсім скоро за всіма покупками вони ходитимуть в онлайн. Адже поки що відмовлятися від походів звичайними магазинами вони не надто й поспішають: одні Інтернету бояться, інші не довіряють, решта ж просто навіть не намагалася придбати щось онлайн.

Але, як показує практика, інтернет-шопінг у Кам’янці таки існує, та й розвивається він доволі стрімко. Так само швидко зростає і попит на дешеві товари онлайн. Адже у Всесвітній мережі сьогодні можна знайти не лише свою ідеальну пару взуття, але й давно омріяне місце роботи.