Вівторок, 23 Квітня 2024 р.
12 Квітня 2013

ДІРЯВЕ РОЗЛУЧЕННЯ ПОДІЛЛЯ З БУКОВИНОЮ

ДІРЯВЕ РОЗЛУЧЕННЯ ПОДІЛЛЯ З БУКОВИНОЮДля того, щоб у кишені нашої держави нарешті з’явилися гроші на ремонт 60-річного мосту державного значення, що сполучає Чернівецьку і Хмельницьку області, йому потрібно було вкритися наскрізними дірками-виразками та врешті стати непридатним. Тільки тоді дряхлий міст «Жванець – Атаки» перекрили для ремонту, а всіх, хто ним користувався, послали… в об’їзд.

Хоча міст перебував на балансі служби автомобільних доріг у Чернівецькій області, яка й мала вирішити проблему, проте вже після утворення першої дірки до велетенського бетонного «решета» прибули представники Кам’я­нець­Подільської РДА, служби з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області й служби цивільного захисту населення в місті та районі. Стало зрозуміло, що поки нам зверху кажуть «не скігліти», хтось, не приведи Боже, може й булькнути. Адже через міст щодня курсує безперервний потік машин, особливо великовантажних. Поки ми 8 квітня розглядали перше новоутворене провалля, за 10 хв. нарахували 35 вантажівок. Того дня дірку загородили бетонними блоками й стрічками, перед мостом ввімк­нули світлофор, а рух автомобілів здійснювався в реверсному режимі ­ по одній смузі.

­ Наразі наше завдання ­ встановити освітлення і спеціальний намет, де водії при великому заторі могли б зігрітися гарячим чаєм, ­ прокоментувала перший заступник голови РДА Ніна Фабіянська.

Та вже наступного дня міст ще більше попросив ремонту, і повідомлення про стан справ звучали, як хроніки надзвичайних новин: посеред мосту після проїзду тридцятитонного зерновоза з’являється ще одна дірка, втричі більша й набагато небезпечніша. На місце прибувають представники Чернівецької ОДА. Інспектори ДАІ пропускають автомобілі по одному. За декілька годин міст повністю перекривають.

ТОРУЄМО ЗАЙВІ КІЛОМЕТРИ

Ветхому дірявому мосту, звичайно, ремонт не завадить, причому капітальний, а не засипання­латання ямів, бо не треба бути спеціалістом, аби зрозуміти, що крихкі бетонні плити й арматура вже давно своє віджили. Але різке вимушене «розлучення» Поділ­ля з Буковиною створило екстремальні умови тисячам студентів, людям, котрі щодня добираються на роботу в сусідню область, туристам, підприємцям, іноземцям на транзитному транспорті. Загалом усім, хто не має вертольота.

У зв’язку з цим Службі автомобільних доріг у Чернівецькій області доручено негайно організувати схему об’їзду та забезпечити транспортне сполучення між населеними пунктами Чернівецької, Хмельницької і Вінницької областей. Крім того, дорожників зобов’язали терміново обстежити інші автомобільні мости в регіоні. Як кажуть, грім вдарив ­ бабця помолилася.

ДІРЯВЕ РОЗЛУЧЕННЯ ПОДІЛЛЯ З БУКОВИНОЮЗі слів голови РДА Михайла Желізника, на автодорозі від Хмельницького до Жванця вже встановлені дорожні знаки, які інформують водіїв про напрямки об’їзду. Для того, щоб обійтися без звичного мосту, доведеться «намотати» немало зайвих кілометрів. Скажімо, з Кам’янця­Подільського до Чернівців треба їхати через Тернопільську область за маршрутом Скала­Подільська ­ Борщів ­ Товсте ­ Заліщики ­ Чернівці. Замість звичних 90 км маємо близько 160. До того ж досвідчені водії, котрі цю дорогу вже пробували торувати, повідомили, що міст у Заліщиках також перебуває в аварійному стані і нібито його мали перекрити ще раніше за Жванецький. Їхати великогабаритними машинами там вкрай небезпечно.

А в Дунаївцях для транзитного великовагового транспорту встановлений знак з іншим маршрутом: Дунаївці ­ Нова Ушиця ­ Новодністровськ ­ Кельменці ­ Чернівці.

У цікавому становищі опинилися мешканці Жванця, які щодня через міст добираються на роботу.

­ Під наглядом чергових служб через міст «Атаки ­ Жванець» організовано пішохідний прохід, ­ каже Михайло Желізник. ­ З головою Хотинської РДА ми домовилися про те, що буде добавлено декілька маршрутних одиниць з чітким графіком для того, щоб довозити людей до одного боку мосту і забирати з іншого.

А працівники автовокзалу повідомили, що змін до графіка руху автобусів не було, проте наразі до Чернівців маршрутки практично не курсують. Деякі з них їдуть лише до мосту, де висаджують пасажирів. На іншому боці пішоходів чекають інші маршрутки.

Те, що автобусного сполучення «Чернівці – Кам’янець-Подільський» наразі немає, підтверджують і диспетчери Чернівецького автовокзалу. До Києва ж автобус із Чернівців їде на три години довше, через Новодністровськ, Муровані Курилівці та Вінницю і до Кам’янця не заїжджає.

ДНІСТЕР БРАЛИ ВАЖКОЮ АРТИЛЕРІЄЮ  

Знають кам’янчани ще один спосіб дістатися на інший берег Дністра – поромом, що курсує із с.Устя до с.Вороновиця (Кельменецький район Чернівецької області). З переправи треба вирушити на Кельменці, а звід-ти – близько 100 км – до самих Чернівців. Співпрацювати погодився власник поромної переправи Василь Крижанівський. Щоправда, наразі пором – на ремонті, немає понтонів, тому не обійшлося без важкої артилерії.

По допомогу голова РДА звернувся до нардепа Володимира Мельниченка, а він у свою чергу – до начальника головного управління оперативного забезпечення Збройних сил України полковника Миколи Кравчука. Міст не віджив, зате з’явився дозвіл на залучення до переправи через річку військової техніки. 

10 квітня розпочалася операція з форсування Дністра.

ТОРУЄМО ЗАЙВІ КІЛОМЕТРИ– Для устянського порома ми додаємо ланки з комплекту понтонно-мостового парку, – пояснив командир 11-го понтонно-мостового батальйону Олександр Паровий, координуючи роботу військових біля річки.

Споглядаючи, як ланки падають у воду і, відкриваючись, перетворюються на горизонтальні платформи, ми не могли не поцікавитися, чи була можливість прокласти по Дністрі зі Жванця до Атак понтонний міст. Зі слів Олександра Миколайовича, в тому місці надто велика ширина річки, на яку в батальйону не вистачить понтонів, і надто круті береги. Тому мобілізували сили для створення порома. Буквально вчора вранці до Дністра привезли ще й чотири буксирно-моторні катери.

– На сьогодні складено два пороми по 90 тонн, – розповідає начальник відділу центрального Управління інженерних військ Головного управління оперативного забезпечення ЗСУ полковник Сергій Козловський, який прибув зі столиці, аби організувати роботу. – За один рейс можна переправляти близько 10 машин. Разом із головою Кельменецької РДА Миколою Довганем на протилежному боці ми переконалися, що під’їзна дорога ще не повністю готова, тому там будуть виконуватися необхідні роботи.

Вчора переправа запрацювала. Відтепер з 6.30 до 21.30 години переправлятимуть легкові авто, маршрутні автобуси й вантажівки до 10 тонн (фури їхатимуть в об’їзд).

Проїзд на поромі коштує 40 грн. з одного авто.

ЛІКУВАННЯ БЕТОННИХ ВЕЛЕТНІВ

Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області в телефонному режимі повідомила «ПОДОЛЯНИНУ», що остаточних строків ремонту мосту поки що немає, але найближчим часом він буде перекритим. Наразі ж вирішується питання, яким буде ремонт – ямковим чи капітальним, адже на мості утворилися нові тріщини.

Прикрість зі Жванецьким мостом викликала занепокоєння у кам’янчан і з приводу стану дорожнього покриття мосту «Стрімка лань». Міський голова Михайло Сімашкевич повідомив, що минулого року облавтодор, який опікується мостом, робив його огляд. Згідно з висновком, серйозних проблем «Лань» не має. Єдиний недолік – через вібрацію відскакує асфальт. Справа в тому, що декілька років тому при будівництві мосту не була поставлена сітка, і весь асфальт з’їжджав. Після того міст відремонтували, але на сьогодні асфальт знову через вібрацію відстає. Ремонтом мосту, на який потрібна чималенька сума, також повинен займатися облавтодор.