П'ятница, 26 Квітня 2024 р.
20 Грудня 2013

В НОВИЙ РІК З НОВИМИ ПРОЕКТАМИ ТА СТАРИМИ ПРОБЛЕМАМИ

12 грудня в студії Кам’янець-Подільського МРЕМ по оптоволоконній лінії відбулася відеопрес-конференція генерального директора ПАТ «Хмельницькобленерго» Олександра ШПАКА. На зв’язку із Сервісним центром у Хмельницькому були п’ять районів: Кам’янець-Подільський, Дунаєвецький, Летичівський, Чемеровецький і Шепетівський. Говорили про підсумки, здобутки та перспективи енергопостачальної компанії загалом та окремих районів зокрема.

ЕНЕРГЕТИКИ ГОТУЮТЬ НОВІ СЕРВІСНІ ЦЕНТРИ

Борис ЧорнийЯк розповіли журналістам, ПАТ «Хмельницькобленерго» утворилося 18 років тому на базі Північного, Південного підприємств електромереж і Кам’янець-Подільської ТЕЦ, які входили до складу колишнього ВЕО «Вінницяенерго», і, відповідно, не мало власного адміністративного корпусу та кадрової структури. Однак за роки підприємство переросло в прибуткову компанію з розвинутою інфраструктурою.

– «Хмельницькобленерго» включено до графіка приватизації цього і наступного років, тому компанія чекає на свого інвестора, якому висунуто певні умови: він повинен доробити все, що вже запланова-но, – зазначив на відеопрес-конференції генеральний директор «Хмельницькобленерго» Олександр ШПАК.

Олександр Леонідович повідомив, що в усіх районах області, з метою максимального задоволення потреб споживачів, створено мережу сервісних центрів європейського рівня. Зокрема, цього року введено в експлуатацію реконструйоване приміщення Дунаєвецького РЕМ із сучасним сервісним центром. Також вводиться в експлуатацію перша черга реконструйованої адмінбудівлі із сервісним центром Ярмолинецького РЕМ.

– Ми ведемо відкриту політику, демонструючи це і нашими будівлями, де не заплановано огорожу, – зауважив гендиректор. – Наразі в нашій компанії можна отримати кваліфіковані послуги в 7 сервісних центрах і 25 сервісних пунктах підвищеної комфортності.

Компанія також пишається тим, що в Хмельницькому завершується перша черга будівництва унікальної за своїми технічними рішеннями, закритої трансформаторної підстанції глибокого вводу ПС 110/10 кВ «Прибузька» з використанням сучасного електрообладнання, що дозволить підвищити надійність електропостачання та якість електроенергії для зростаючого навантаження споживачів центральної частини міста і прилеглих мікрорайонів.

Георгій Грубі– Облаштування схожої підстанції та найбільший сервісний центр в області заплановано і в Кам’янці-Подільському. Це включено до фіксованих вимог, які повинен прийняти інвестор, – запевнив Олександр Шпак.

Користуючись нагодою, Олександр Леонідович подякував усім споживачам, адже вони майже на 100% розрахувалися за електроенергію. Кількість споживачів у Хмельницькій області немаленька – компанія обслуговує понад 550 тис. фізичних і 19 тис. юридичних осіб.

МОДЕРНІЗАЦІЯ У МРЕМ

Відкриття вищезгаданого сервісного центру в Кам’янці планується на розі пр.Грушевського та вул.Данила Галицького. Енергетики прагнуть комфортного обслуговування споживачів і роботи персоналу, адже міський і районний РЕМи розташовані на окраїнах Кам’янця-Подільського, що досить незручно для споживача.

– Будівельна частина і комунікації готові: підведено зв’язок, газ, воду, електроенергію, залишаються внутрішні та зовнішні оздоблювальні роботи, на які повинні виділити гроші, – роз’яснює начальник МРЕМ Борис ЧОРНИЙ.

Також, у зв’язку з дефіцитом потужності, який є в центрі міста, «Хмельницькобленерго» прийняло рішення побудувати закриту трансформаторну підстанцію загальною потужністю 12 мВт. Вона має забезпечити надійне постачання електроенергії на багато років. Наразі ведуться проектні роботи, оскільки на сесії міськради було отримано дозвіл на виділення землі в припарковій зоні на Пушкінському узвозі.

– Вартість проекту висока – не одного року робота, – розповідає Борис Володимирович. – До цієї підстанції треба вести дві кабельні лінії 35 кВ загальною довжиною 11-12 км. Це дасть можливість зав’язати ряд ліній 10 кВ у центрі міста і покращити енергопостачання як центру міста, так і Старого міста.

Олександр ШпакДва роки тому в Кам’янці-Подільському запустили пілотний проект за кошти «Хмельницькобленерго», який дав змогу впровадити на мікрорайоні Жовтневому та в селищі Смирнова (тобто там, де велика кількість споживачів – близько 10 тис.) систему «Модуль» – встановити поквартирно 7,5 тис. лічильників, які рахують електроенергію і дистанційно передають інформацію за допомогою кабельного зв’язку на підстанції. Звідти інформація потрапляє до МРЕМ, потім – Хмельницького і, відповідно, Києва. Така автоматизована система комерційного обліку електроенергії фактично дозволяє відразу виявляти небаланси й контролювати споживання електроенергії подобово в кожній квартирі. На цьому компанія не планує зупинятися – всі новобудови оснащені ще сучаснішою системою «Смарт», яка дає можливість досягти 100% відпуску корисної електроенергії. Загалом міський РЕМ обслуговує близько 37 тис. абонентів і 3,2 тис. абонентів – юридичних осіб.

– Добре те, що цього року ми обійшлися без масштабних перебоїв в енергопостачанні під час сильних вітрів, – підбиває підсумки начальник МРЕМ. – Це завдяки тому, що за останні 10 років замінили велику кількість старих кабельних і повітряних ліній на нові (в районі Підзамча, Біланівки, Польських і Руських фільварків, селища цемзаводу тощо). Для прикладу, цього року на Руських фільварках побудували кабельні та повітряні лінії за новими технологіями та розвантажувальну підстанцію. Ми намагаємося підходити до будівництва по-новому і під час заміни мереж хоча б увечері вмикати людям електроенергію. 

«ЯК ВІД КИЄВА ДО ПАРИЖА». КАМ’ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ РЕМ

На сьогодні ситуація в Кам’янець-Подільському районі склалася така, як і в певній мірі в різних регіонах України: через використання великої кількості побутової техніки – холодильників, телевізорів, комп’ютерів тощо, на які не були розраховані старі мережі, напруга не завжди відповідає нормі. Підводять старі кабельні лінії або не вистачає потужності підстанціям.

– Ми намагаємося по можливості вирішувати цю проблему, – каже начальник Кам’янець-Подільського РЕМ Георгій ГРУБІ. – На наступний рік уже маємо плани щодо реконструкції мереж і будівництва нових підстанцій. Окремих неблагополучних ділянок виділити не можу, адже мережі будувалися приблизно в один і той самий час – у 60-70-ті роки минулого століття. Також планується заміна старих дерев’яних опор – за рік по району їх замінюємо по 300-400 штук. Хоча ми відмовляємося від дерев’яних опор, а от, для прикладу, країни Прибалтики та Росія знову переходять на дерево, бо воно таки витриваліше. З 26 опор, які повалені сильним буревієм з мокрим снігопадом 25 листопада в нашому районі, лише 5 були дерев’яними.

Ще однією серйозною проблемою району є розчищення трас електромереж, яких у нас 2,5 тис. км, приблизно як відстань від Києва до Парижа.

– Охоронна зона лінії електропередач у 0,4 кВ повинна бути по 2 метри з обидвох боків крайніх дротів, а в 10 кВ – по 10 метрів, – пояснює Георгій Борисович. – Це означає, що на цій території не повинно нічого рости. Якщо не зачистити зону, то при сильному вітрові гілки дерев б’ють по дротах – і мережа виходить з ладу. Та й розрив дротів несе небезпеку для людей. Оскільки земля перебуває в приватній власності, таке розчищення повинні робити власники земельних ділянок за винятком, коли людина одинока і не в змозі підтримувати в належному стані охоронну зону. Найбільшої шкоди завдають горіхи, яких останнім часом ще й стало набагато більше, бо за рік вони можуть вирости на півтора-два метри.

Через старі електромережі, які не розраховані на таку напругу та не витримують природних катаклізмів, через недотримання умов в охоронній зоні електропередач і багато інших проблем, у тому числі пов’язаних з фінансуванням,

РЕМам доводиться нелегко. Та, попри все, вони намагаються забезпечити споживачам безперебійне електропостачання з відповідною напругою, дотримуючись гасла «Споживач – найвища цінність компанії та її головний інвестор». У свою чергу компанія потребує своєчасної сплати за використану електроенергію, точну інформацію, а при певних пошкодженнях – їхньої локалізації, та розуміння споживачів під час проведення робіт з вимиканням електроенергії.

 P.S. Обидва наші співрозмовники, користуючись нагодою, передали вітання для всіх енергетиків з професійним святом і подякували працівникам за роботу. За словами Бориса Чорного та Георгія Грубі, з такими колективами, як у них, хочеться працювати, бо люди трудолюбиві та відповідальні: якщо через негоду потрібно працювати у вихідний чи свято – ніколи не відмовлять. Більше того, навіть самі виходять на зв’язок.

Ірина ІЛЬНИЦЬКА,

спец. для «ПОДОЛЯНИНА»
.