Четвер, 28 Березня 2024 р.
14 Березня 2014

ЯКІ РЕФОРМИ РОБЛЯТЬСЯ БЕРЕЗОВИМ ВІНИКОМ?

На годиннику шоста ранку, а вони вже на робочому місці в повній «бойовій готовності»: яскраво-помаранчеві жилети на плечах, мітли з лопатами в руках, а попереду – кілометри неприбраного проспекту Грушевського. Так комунальники із КП «Добробут» зустрічають весну, котра цьогоріч із особливою наполегливістю дме в їхній бік вітром змін. Ще всередині лютого місцева влада на повний голос заявила про те, що грядуть серйозні реформи в комунальній сфері нашого міста. Відгукнутися вони, в першу чергу, мали б СМС-контролем за роботою ЖЕКів і черговим переформатуванням системи прибирання міста. Що з цього вийшло та чи вдалося всім догодити, спробуємо перевірити.

РОЖЕВІ МРІЇ ВЛАДИ…

ЯКІ РЕФОРМИ РОБЛЯТЬСЯ БЕРЕЗОВИМ ВІНИКОМ?Ось уже два тижні, як вступили в дію чергові комунальні «диковинки». Перша із них – жовто-блакитні таблички на місцевих під’їздах з інформацією про те, що відтепер кожен мешканець будинку матиме змогу зі свого мобільного відправити СМС на короткий постійно діючий номер 7660 з відповідним кодом, котрий вказуватиме, виконана чи ні певна житлово-комунальна послуга. Проект передбачає відгуки мешканців з приводу поки що трьох пунктів: прибирання прибудинкової території, вивезення побутових відходів і справність ліфта. Надходити СМС-скарги повинні не тільки до працівників ЖЕКів, а й до департаменту ЖПДІ та заступника міського голови з комунальних питань. Другим нововведенням стало об’єднання «в одну армію» двірників КП «Комбінат благоустрою», котрі обслуговують тротуари і дороги, та двірників ЖЕКів, які працюють на території між житловими будинками. Чи принесли такі реформи вже якийсь результат і чи виграло від цього місто та його жителі, ми запитали в головного генератора нових ідей, заступника міського голови Сергія БАБІЯ.

– Проект СМС-інформування в нашому місті на сьогодні діє досить успішно, – запевняє Сергій Віталійович. – Він дає додаткову можливість людям вчасно проінформувати комунальні служби про неякісно виконану роботу з прибирання території біля будинку, зупинки ліфтів і вивезення твердих побутових відходів.

– А скільки СМСок Ви вже отримали, і чого більше у повідомленнях – скарг чи відгуків про вчасне виконання послуг?

– Наразі нам надійшло 8 повідомлень. Як ви розумієте, специфіка роботи комунальних служб така, що хвалять їх украй рідко. Тому інформацію надсилали про неякісне прибирання в окремих дворах будинків. Ефективність такого спілкування очевидна, бо вже того ж дня двірники ЖЕКів привели ці подвір’я в порядок.

– На скількох будинках наразі вже є таблички із номерами для відправлення СМС?

– Такі таблички встановлено на 36 під’їздах багатоповерхових будинків у всіх мікрорайонах міста: на вулицях Космонавтів, 9, Жукова, 1, Лесі Українки, 85, пр.Грушевського, 50, Князів Коріатовичів, 74, Тімірязєва, 122, Пановецька, 33 та інших. Поступово будемо встановлювати їх на всіх будинках, які обслуговують ЖЕКи. На це знадобиться кілька місяців.

– Сергію Віталійовичу, але чи є сенс продовжувати втілення цієї ідеї, коли впродовж місяця надійшло лише 8 СМС з усього міста, адже на це все витрачаються певні кошти?

– Ми, мабуть, маємо різні бачення покликань цих табличок.

8 повідомлень – це прекрасний результат. Адже якщо немає скарг, то це означає, що наші комунальники працюють на належному рівні. А щодо суми коштів, то вона не є для нас непідйомною. Одна табличка обходиться приблизно в 50 грн. Але ж це все робиться поступово: з’явилися гроші – закупили певну кількість табличок. Як на мене, то такий проект потрібно вести далі.

– Об’єднання двірників ЖЕКів і КП «Комбінат благоустрою»: чи можна вже говорити про ефективність такого тандему?

– До реформи прибирання місто обслуговували 40 комунальних двірників, а сьогодні разом з двірниками ЖЕКів їх стало 133. Також зник незрозумілий розподіл на кордони прибирання між комунальниками і двірниками ЖЕКів. Відтепер є єдина територія ЖЕКу, за чистоту і порядок якої він несе відповідальність.

– Як до інновацій поставились самі двірники? Роботи у декого з них побільшало, а чи вплинуло це якось на зарплатню?

– Насправді двірники продовжують прибирати ті самі території, лише переведені в інші комунальні підприємства. Якихось нарікань з їхнього боку не було і немає до сьогодні. Зарплата в середньому залишається та сама. Але цьому об’єднанню лише два тижні. Об’єктивно про результати проекту можна буде повідомити громаді міста десь через півроку роботи. Але перше весняне прибирання свідчить, що міська влада зробила своєчасну і ефективну «прибиральну реформу».

…ТА ЇХНЄ БУДЕННЕ ВТІЛЕННЯ В ЖИТТЯ

Про те, що плани у місцевих можновладців грандіозні, сумнівів немає, але чи до вподоби вони тим, хто має втілювати їх у життя, ми запитали в самих прибиральників, яких на вулицях міста останнім часом суттєво побільшало.

До кінця тижня вони мають повністю прибрати центральну магістраль міста – проспект ЯКІ РЕФОРМИ РОБЛЯТЬСЯ БЕРЕЗОВИМ ВІНИКОМ?Грушевського. З самого ранку п’ятнадцятеро двірників КП «Добробут» у супроводі «кортежу» – трактора із відкритим причепом – десятком нових березових віників вигрібають купи торішнього сміття, що скупчилися біля бордюрів. Зметені колегами купи на трактор завзято кидає Олег. Після роботи в КП «Комбінат благоустрою» чоловік два тижні тому поповнив штаб двірників КП «Добробут». На зміни чоловік не нарікає, адже каже, що на новому підприємстві їх прийняли тепло, крім того, тепер йому і до роботи добиратися ближче. Не скаржиться він поки що й на умови роботи, адже тепер у їхній компанії прибуло.

– Навесні на дорогах дуже багато роботи, а людей у нас мало. От тепер дівчат з ЖЕКу до нас прислали – і вже трохи легше стало, – розповідає нам Ганна Василівна, ретельно вимітаючи торішнє листя з-під бордюрів.

Особливостей комунальної реформи жінка поки не відчула, адже в її роботі наразі змінився хіба що колектив. Бо хоч і під новим керівництвом та з новою мітлою, але так само вручну щодня змітає кілограми сміття із запилюжених доріг і закиданих папірцями газонів.

– По всякому буває, але зарплату нам видають без затримок, і це для нас поки головне, – каже Олена Гнатівна. – А вимагати чогось більшого через ситуацію в країні нині не можемо, бо всі переживаємо тільки за одне – аби все налагодилось і, головне, не було війни.

Довго теревенити ці люди не звикли, в них і без того «план горить». А от директора КП «Добробут» Андрія ВІННІЧУКА на відверту розмову витягнути вдалося. Він і розклав для нас по поличках усі нюанси новацій, котрі мають зробити наше місто чистішим.

– Раніше прибудинкову територію до тротуару прибирали житлово-експлуатаційні підприємства, а дорогу, зелену зону і тротуар – КП «Комбінат благоустрою». Але ж усім відомо: якщо в одній хаті – дві хазяйки, то хата не метена, аналогічна ситуація й тут. Тому й вирішили, що тепер на одній території хазяйнуватиме один господар, з нього питатимуть за всі недоліки, або ж переваги, – розповідає Андій Петрович. – Раніше в мене працював 31 двірник, передали ще 12, разом маю 43 прибиральники. Тобто, що могли зробити 12 працівників на отій зеленій зоні, вулиці, тротуарі, а що можуть зробити 43 людини, різниця є.

– Але ж Вашим трьом десяткам раніше потрібно було прибирати лише біля своїх будинків, а тепер ще такий масив роботи додався.

– Так, але сьогодні ми всі станемо й дружно приберемо вулиці, а завтра таким самим складом докладемося до роботи в дворах, до прибирання підвалів, горищ і так далі. Наразі наше завдання до кінця березня і початку квітня – розчистити всю територію.

– Раніше комунальники скаржилися на невчасну виплату заробітної плати. Перейшовши до Вас, ситуація зміниться?

– У нас на підприємстві жодних затримок із зарплатою немає. Але річ у тім, що ми маємо два кошики фінансування. Двірникам зарплата нараховується із квартплати, а комунальникам, хоч вони і підпорядковуються нам, платять із місцевого бюджету через казначейство. Тому стверджувати я нічого не можу, бо від мене тут мало що залежить. Але з часом, думаю, ми старатимемося підкладати плече допомоги. Адже це як у сім’ї, де чоловік із жінкою зійшлися: в нього свої діти, в неї – свої, а тепер вони всі спільні – діти КП «Добробут». Сьогодні ми готуємо їм однакову робочу форму. Єдине питання, яке нині на першому місці, – механізація прибирання. Бо березовим віником багато не зробиш.

– Але ж у світі вже давно знайшли альтернативу цьому реманенту?

– Так, десь комунальники вже мають багатофункціональні машини, які одночасно можуть і косити, і прибирати, і вантажити, і сніг розчищати, і так далі. Але ми поки маємо те, що маємо. Хоча мені скаржитися теж немає на що, бо техніки якої-не-якої, але трохи є. Нещодавно придбали 4 новенькі мотокоси, минулого тижня пригнав невеликий навантажувач (хоч старенький, та все ж не руками сміття кидати), маємо декілька тракторів, причепи, але цього зовсім мало. Дуже хочемо прибирати листя преспідбирачем, а не граблями. Із цим проханням звернулися до мера. Сподіваємося, що не відмовить, адже раніше він завжди йшов нам назустріч. Ну й надалі стоятимемо на своєму: модернізація, модернізація і ще раз модернізація.