П'ятница, 19 Квітня 2024 р.
12 Грудня 2014

СТОСУНКИ МІГРАЦІЙНОЇ ТА УНАПУ ЗІПСУВАВ ЦЕЛОФАН…

«Ходінням по муках» назвала кам’янчанка Валентина Михайлівна процедуру прописки в місті. Оббиваючи пороги так званого УНАПу (управління надання адміністративних послуг) та міграційної служби, жінка вирішила прийти і до редакції, аби висловити своє обурення бюрократичною тяганиною та «блуканням» її документів по держустановах. Як з’ясувалося, це невдоволення стало наслідком того, що з 1 жовтня, згідно з розпорядженням Кабміну, УНАП взявся за послуги паспортного столу. Таким кроком чиновники планували унеможливити корупцію в службових кабінетах. Та, очевидно, не всі вважають, що реформа пройшла як по маслу.

СТОСУНКИ МІГРАЦІЙНОЇ ТА УНАПУ ЗІПСУВАВ ЦЕЛОФАН...– Мені потрібно було прописатися в нашому місті з однієї адреси на іншу. Я пішла в УНАП, що розташований у 106 кабінеті міськради, заповнила всі бланки та віддала необхідні документи. А згодом мені повідомили, що управління міграційної служби відмовило в реєстрації, -­ розповідає пані Валентина. -­ Коли я сама туди звернулася, то почула: «Консультацій ми не надаємо! Всі питання -­ до УНАПу». Але таки вдалося з’ясувати, що відмову я отримала через те, що надала не оригінал свідоцтва про право на спадщину, а його копію.

Обурена кам’янчанка вдруге пішла до міграційної служби, аби власноруч занести їм оригінал документа, втім службовці відправили жінку в 106 кабінет, мовляв, не мають права працювати з громадянами. Не бажаючи віддавати документи в чужі руки, Валентина Михайлівна вирішила супроводжувати працівника УНАПу, який транспортує документи до міграційної служби.

­ – Розумієте, я заплатила за те свідоцтво 1600 гривень приватному нотаріусу. То чому повинна на декілька днів залишати оригінали таких документів? Представник УНАПу носить їх у міграційну службу в целофановому пакеті. Туди-­сюди таким чином «блукають» і оригінали паспортів із кодами. Коли це таке було?! А якщо якийсь аферист викраде документи й оформить за моїм паспортом кредит?!

З’ясувалося, що питання надання оригіналів окремих документів міграційній службі стало новиною і для працівників УНАПу, які готові посперечатися з цього приводу.

­- Зрозуміло, що без оригіналів паспортів не обійтися, бо в них ставиться відмітка про реєстрацію, -­ каже державний адміністратор Денис КАЦАП. ­ – А от із документами, які підтверджують право на проживання в помешканні, інша ситуація. До минулого тижня система працювала так: людина нам показувала оригінал, ми для міграційної служби знімали копію, затверджували її своєю печаткою, і службовців це влаштовувало. А з минулого тижня вони раптом усім без винятку почали давати через це відмови.

-­ Це досить спірне питання. В законодавстві чітко не вказано, чи то має бути копія, чи оригінал, -­ додає очільниця УНАПу Анжела БОГДАН. -­ Згідно із законодавством, ми маємо право завіряти копії для отримання тієї чи іншої адміністративної послуги. Вважаю, що людина не повинна віддавати оригінали документів на власність. До того ж уже були випадки, коли з міграційної служби нам не повернули де­яких документів ­ свідоцтво про народження та домову книгу, яка через два тижні у них же й знайшлася.

Свою точку зору з приводу цього мають і в управлінні Державної міграційної служби. Тут взагалі відверто заявляють, що не в захваті від створення прозорих кабінетів УНАПу, який став посередником між замовником послуг і їхнім виконавцем.

– ­Ще два тижні тому ми справді приймали копії деяких документів, але отримали зауваження, що відхиляємося від норм. І взагалі, якщо раніше людина приходила до нас, і впродовж п’ятнадцяти хвилин їй у цьому ж приміщенні надавали необхідні послуги, то тепер вона мусить ходити по декілька днів і віддавати свої документи, а ми тут сидимо і чекаємо, поки нам один раз на добу принесуть ті стоси. Це ненормаль­но, -­ переконаний начальник міськвідділу управління Державної міграційної служби в Хмельницькій області Віктор ПИЛИПЧУК. -­ А з приводу того, що папери губляться ­ то неправда. У нас губитися нічого не може, бо документи з нашого приміщення не виносяться. А якщо адмі­ністратор носить усі документи в пакетику, то він і може загубити. Тобто є чимало недоліків, і це питання треба виносити на загальнодержавний рівень. Людина повинна мати вибір: йти в УНАП чи міграційну службу.