НА ТРАСІ ЯМКИ, В БЮДЖЕТІ – ДІРКИ
Ремонтний сезон минає, ями не латаються, дорожники бідкаються, а влада при цьому обіцяє європейський контроль за виконанням робіт… Інакше не опишеш сьогоднішню картину на автошляхах державного значення, які обслуговуються філією «Кам’янець-Подільська ДЕД».
Всередині травня начальник Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області Петро ГНИДЮК у розмові з журналістами розповів про «залучення до ремонтних робіт необхідної кількості сил і засобів, підвищення темпів виконання робіт і підготовку мережі доріг державного значення Хмельниччини до нового туристичного сезону». А кам’янецькі працівники дорожньої галузі по завершенні місяця назвали травень… мертвим сезоном.
Поки Служба автодоріг інформує про ліквідацію ямковості на основних напрямках доріг загального користування державного значення, дорожникам філії «Кам’янець-Подільська ДЕД» звітувати взагалі немає про що. За минулий місяць вони не відремонтували жодного метра на державних дорогах. Про це з досадою повідомив нам начальник філії Василь ЧОРНИЙ.
– Фінансування – нуль. На папері кошти є, але фактично їх ніхто не видає, – каже Василь Володимирович. – Якщо в квітні трохи було грошей, то за травень ми не залатали жодної ями, тільки декілька договорів по сільських радах зробили, щоб працівникам дати хоч якусь заробітну плату. Святе літо, а люди сидять без роботи. Нам немає за що купити ні солярки, ні бензину. А основна проблема – відсутність бітуму. Від безвиході плануємо на найближчій сесії районної ради звернутися до влади з проханням позичити нам хоча б 100 тисяч гривень, аби філія змогла придбати бітум.
Не приховує фінансової ситуації й перший заступник начальника Служби автодоріг у Хмельницькій області Станіслав ВІНСЬКИЙ:
– Із 11,4 мільйона гривень передбаченого на травень фінансування не надійшло ні копійки! Хмельницьким облавтодором, у тому числі й Кам’янець-Подільською філією, виконано робіт на 6 мільйонів 900 тисяч гривень, проте не отримано нічого. Цією інформацією вже володіє обласна державна адміністрація. Наразі обігових коштів немає, відповідно маємо заборгованість із зарплати, за матеріали та енергоносії. Сьогодні чекаємо грошей, але коли вони мають бути, наразі невідомо. Якщо раніше можна було взяти в борг, то наразі ніхто не хоче з нами мати справи через розмови про реформування дорожньої галузі й невідому подальшу долю цією структури.
А поки дорожники чекають грошей, Кабмін впроваджує жорсткіші вимоги контролю за виконанням дорожніх робіт, обіцяючи залучити німецьких фахівців. Недобросовісних працівників, які кластимуть асфальт у необроблену яму чи воду, каратимуть кримінальною відповідальністю.
– Міжнародних експертів у нас ще не було, – розповідає Станіслав Вікентійович. – Поки що за окремими дорученнями «Укравтодору» перевіряти якість робіт приїжджає підприємство «Дорцентр», працівники якого роблять зауваження та висновки.