Вівторок, 23 Квітня 2024 р.
8 Липня 2016

ЛАТАЄМО… І ХОРОШИХ ДОРІГ ЧЕКАЄМО

Чи стане цьогоріч під колесами автомобілів кам’янчан рівніше – питання часу і грошей, а ще – професійності та совіс­ності комунальників. Сезон реанімування дорожнього полотна триває, однак чи дочекалися свіжого асфальту найгірші ділянки наших доріг? На що дорожники витрачають мільйони і чому нарікають водії?

ПОКИ ОДНІ ЯМИ ЗАСИПАЮТЬСЯ – ІНШІ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ

Ямковий ремонт на Данила ГалицькогоНа відновлення міських шляхів цього року передбачено більше 9 млн.грн. (торік – 7,5 млн.). Чимала частина цієї суми з багатьма нулями традиційно витрачається на ямковий ремонт, хоча значна кількість дорожніх метрів потребує повної заміни старого покриття. Ще у квітні працівники КП «Комбінат благо­устрою» (директор Руслан Пристач) взялися латати вибоїни у центрі міста: на проспекті Грушевського, вулицях Шевченка, Лесі Українки, Данила Галицького, Гагаріна (в районі «Фуршету»), Гунській, Івана Франка, Привокзальній, Хмельницькому шосе, на провулках Північному і Шкільному. Ремонтували й на окраїнах – Жванецьке та Орининське шосе, вулиці Козицького й Папаніна.

За декілька днів до проведення у місті фестивалю малої авіації підрихтували дорожники і Вокзальну, що веде до Кам’янки, де відкривався аеропорт. Утім не всі оцінили оперативність комунальних служб: не встигли водії з вітерцем прогнатися по відремонтованих дорогах, як почали помічати вибоїни там, де місяць тому латалося. Відповідно, не забарилися й нарікання, мовляв, кошти виділили, списали, дорогу відремонтували, а через місяць – знову ями…

Яма біля латки: вул.Вокзальна не протрималася й місяця– Це не означає, що вони з’явилися на місці нового асфальту, адже ми не встелювали там суцільного шару покриття, а робили лише ямковий ремонт, – коментує директор департаменту ЖКГ Олександр БАБЧИНСЬКИЙ. – Старе ж і далі лущиться. Термін експлуатації асфальту – близько 10-15 років, після його завершення потрібно робити капремонт. А вік покриття, що лежить на наших дорогах, набагато більший. Ми, до прикладу, місяць тому зробили ямковий ремонт усієї вулиці Лесі Українки, а нещодавно я знайшов там дві нові ями. Така ж ситуація на Огієнка, проспекті.

Натомість водії сподіваються, що комунальники попрацюють не лише над кількістю відремонтованих метрів, але й над якістю своєї роботи. Оцінювати її можна на Драй-Хмари, де облаштували дорожнє полотно, на вулицях Польський ринок і Кузнечній – там запланували бруківку. Нове покриття отримала дорога на Пархоменка, що виконує функцію об’їзної. У списку ремонтних робіт опинилися також вулиці Довга, П’ятницька, Руська, Північна і Старобульварна.

Похвалилися комунальники й новою технікою. На ремонт кам’янецьких вулиць виїхав німецький віброкаток «Bomag», до придбання якого долучилося КП «Комбінат благоустрою». Його одразу використали у будівництві дороги на вул.Гунська (район колишніх військових медичних складів). Крім того, запаслися дорожники і вакуумно-прибиральним комбайном «Глобус». У міськраді виділили необхідні кошти на забезпечення механічного прибирання вулиць із використанням цього дорожнього пилососа.

… ЩО НАМ ДОЩИК ПРОЛИВНИЙ

А кам’янчани вже встигли обговорити не лише дороги і техніку. Поки дорожні працівники латають, перехожі знімають. Причому, вмудряються ловити не зовсім гарні кадри. На одному з них – встелення асфальту в калюжу на вул.Годованця, що стало приводом для службового розслідування. У результаті було визнано, що працівники

КП «Комбінат благоустрою» порушили технологію проведення дорожнього ремонту.

– Справа в тому, що коли дорожники почали ремонт, дощу не було, а коли закінчували – вже полило. Працівник згорнув у яму асфальт, який залишився, інакше – його довелося би просто викинути. Цього робітника позбавили премії. Якщо ж стан покриття на тому місці погіршиться, повторні роботи будуть виконані за рахунок власних коштів підприємства, – кажуть у департаменті ЖКГ і запевняють, що більше таких прикрих інцидентів не було.

ПРОГРЕС ДЛЯ ОБ’ЇЗНОЇ ТА ЧЕХОВА

Чи не найбільш критичним водії називають стан об’їзної дороги – вул.Крип’якевича, яка перебуває на балансі Служби автодоріг у Хмельницькій області. Відомо, що дорожники таки візьмуться за ремонт частини цієї вулиці (біля гуртового ринку) і визначилися навіть із виконавцем робіт.

Як запевняють чиновники, цьогоріч кам’янецькі водії дочекаються і продовження ремонту ділянки вул.Чехова, що з’єднує проспект із Хмельницьким шосе. Нагадаємо, реконструкція дороги затягнулася на шість років та «з’їла» не один мільйон гривень із Держбюджету. Наразі змінився і бюджет, і виконавець.

– На початку червня відбувся тендер на ремонт вулиці Чехова, оголошений департаментом ЖКГ. Його виграла чернівецька фірма, – каже Олександр Бабчинський. – Найближчим часом вона розпочне роботи, і дорога стане придатною для проїзду. Ремонтуватиметься за кошти міського бюджету.

ПРО ДВОРОВІ ЛАТКИ I ДОРОЖНІ РОЗМІТКИ

Нарешті взялися дорожні працівники і за нанесення розмітки. На це депутати міської ради передбачили 400 тис.грн., які комунальники освоюють і вдень – «малюючи» пішохідні переходи, і вночі – при нанесенні осьових ліній.

Латання доріг у районі– Термін експлуатації розмітки – шість місяців, та ми сподіваємося, що вона протримається до весни, – припускають дорожники. – Вже завершили перший етап, а в серпні наноситимемо дорожню розмітку біля шкіл, в основному, позначатимемо пішохідні переходи.

Обіцяють цього сезону відремонтувати і якнайбільше кам’янецьких дворових проїздів, що за багато років недогляду стали катастрофою для коліс і приводом для численних скарг. Міська рада виділила на ці ремонти 1 млн. 295 тис.грн., котрих, як кажуть, вистачить приблизно на 30 дворів. Ремонти вже провели на Гагаріна, Соборній і Гунській. У черзі на дорожню реставрацію – проблемні двори, а такі в місті мало не всі.

– Першочергово ремонтуватимемо дворові проїзди біля тих будинків, мешканці яких погодяться на співфінансування, – коментує директор департаменту ЖКГ. – До прикладу, жителі одного з будинків на Нігинському шосе готові дати 30 тисяч гривень.

Як кажуть у міськраді, «мета співфінансування не в економії бюджету, а в бережному відношенні мешканців до об’єкта, в який вони вклали власні кошти».

ОБІЦЯНКАМИ ДОРОГИ НЕ РЕМОНТУЮТЬСЯ!

Плачуть за ремонтом і дороги району. Як повідомили очільники Кам’янеччини, на поточне відновлення шляхів загального користування місцевого значення райдержадміністрація перерахувала облавтодору 1 млн. 150 тис.грн. Вони, знову ж таки, розчиняться в ямах, бо капітального ремонту сільським дорогам поки що не бачити, оскільки кошти в сумі 19 млрд.грн., які ще навесні Кабмін обіцяв виділити на будівництво українських доріг, поки що залишилися лише словами.

Дорожники взялися за ремонт дворів (вул.Космонавтів)Додаткового фінансування чекали і працівники філії «Кам’янець-Подільська ДЕД». Грошей, виділених на ремонт шляхів у районі, їм вистачило лише до липня.

– Ми вже використали весь ліміт і припиняємо ремонти, бо немає навіть пального, – каже начальник філії Василь ЧОРНИЙ. – Зробили багато, а тепер сидимо. Жодних обіцяних додаткових коштів іще ніхто не виділяв. Якщо нічого так і не зміниться, то ще до середини липня попрацюємо, а потім доведеться відправляти працівників додому. Впродовж травня-червня вони жодної суботи вдома не сиділи: поточним ремонтом відновили фактично всі територіальні дороги. Працювали на напрямках: Ярмолинці – Кам’янець-Подільський; Дунаївці – Грушка; Татарів – Косів – Кам’янець-Подільський; на Стару Ушицю. Підремонтували під’їзд до міста в напрямку Довжка, працювали від Збруча до Жванця, закінчили шлях на Княжпіль. Наразі латаємо дороги із Довжка до Кудринців та Грушка – Степанівка – Липи, також Орининський напря-мок – до Кадиївців і Залісся Першого. Підрихтували шлях через Крушанівку до Нефедівців. Планували провести і капремонти, однак грошей на це немає.