ПРИ НАШИХ ДОРОГАХ ДЕШЕВШЕ КУПИТИ ЛІТАК
Щойно на дорогах розтанув останній сніг – разом із ним розтанули й більшість відремонтованих доріг. Обминути пошарпаний асфальт і численні вибоїни, що калічать не тільки автомобіль, але й нерви, стає дедалі важче. Доки водії маневрують кам’янецькими ямами, намагаючись уникнути чергових витрат на ремонт автомобіля, автомайстерні тішаться напливами клієнтів і чергами біля СТО.
ДОРОЖНІЙ РЕМОНТ-ПРИМАРА
Торік на відновлення міських шляхів виділили понад 9 млн.грн., але майже третину суми традиційно витрачено на ямковий ремонт, якого, до речі, в Європі навіть не існує.
Полатані дороги сьогодні знову розчаровують і завдають великих клопотів автомобілістам. Виникає запитання: куди ж подівся ремонт? Чи, можливо, справа в якості його виконання? Більше як 80% відремонтованих торік доріг зіпсувалися. Найгірша ситуація після зими на вулицях Данила Галицького, Івана Франка, провулку Шкільному. Особливо невтішний стан дороги на вулиці Гагаріна (біля «Фуршету»). Тут ремонти роблять щороку, а до пуття довести не можуть, обіцяють і цьогоріч вирізати цілий шматок покриття та встелити новим. Хоч і латали вибоїни не так давно, та на деяких вулицях знову бездоріжжя.
– На перехресті вулиць Соборної та Лесі Українки (в районі ТЦ «Ювілейний») величезна глибока яма. Здавалося б, центр міста, а така безвідповідальність чиновників. Якби один із них там залишив свої колеса, то швидко б залатали, а так мусимо з чоловіком їхати іншою дорогою, аби не віддати кругленьку суму за ремонт авто, – каже розчарована 26-річна Оксана.
– Нещодавно «зловив» глибоку яму на вулиці Крип’якевича: пошкодив шини, побив диски. Але ж пам’ятаю, що в січні тут робили ремонт! Зрозуміло, що латки, зроблені при мінусовій температурі, й тижня не протримались, зате кошти списали. Тепер водії мусять їздити, як доведеться. А наступного ремонту знову взимку чекати?! Гаманці ж не безрозмірні, по-моєму, дешевше купити літак, – обурюється 48-річний водій Анатолій.
ЇДУ ПО ЯМАХ, АЖ РАПТОМ – ДОРОГА!
На щастя, після торішнього ремонту кілька доріг таки вціліли. Найкраще «тримаються» вулиці Драй-Хмари та Огієнка. Цьогоріч на дороги і дворові проїзди запланували витратити 11 млн. 200 тис.грн. (проте до цієї суми передбачені додаткові 3 млн.грн., які поки віддали на розвиток медицини міста, але пізніше все ж ці гроші повернуться на капремонт доріг). Про це розповів директор департаменту ЖКГ Олександр БАБЧИНСЬКИЙ.
– Із загальної суми цього року на поточний та ямковий ремонти передбачено 7 млн. 100 тис.грн., на перекопи, що залишилися після аварійних розкопок від «Міськтепловоденергії», – 700 тис.грн., а на ремонт дворових проїздів – 3 млн. 300 тис.грн. Капітальний ремонт плануємо влаштувати на вулицях Папаніна, Князя Володимира, Драгоманова, Вутіша, Шмідта, П’ятницькій, Польський ринок, Довгій, Госпітальній, Патріарха Мстислава, а також на проспекті Грушевського. А от поточний ремонт доріг – на вулицях Лесі Українки, Гагаріна, Данила Галицького, Північній, Гунській, Смотрицькій, Тімірязєва, Пушкінській, Князів Коріатовичів, а також на Нігинському та Хмельницькому шосе, – розповідає Олександр Васильович. – Зрозуміло, що цей перелік – той максимум, який поки лише в планах, а чи вистачить нам коштів на всі заплановані дороги – поки невідомо. Наприклад, вулицю Папаніна ми вже ремонтуємо четвертий рік поспіль, вона повністю вимощується з плитки, цього року хочемо нарешті завершити її ремонт. А ще сподіваємося завершити ремонт вулиці П’ятницької, завдяки чому відкриємо проїзд, аби під час міських свят і заходів поблизу Ратуші не перекривали дороги.
ЧИЇ ЯМИ – ТОМУ Й ЛАТАТИ
На сьогодні найпроблемнішими ділянками є дороги державного значення. Численні скарги від кам’янчан до департаменту ЖКГ залишаються поза увагою, тому що декотрі вулиці місто обслуговувати не мусить.
– Річ у тому, що обслуговуванням таких доріг займається «Укравтодор». Це означає, що їхній ремонт фінансується з Державного бюджету, і їхній стан від міста і місцевої влади аж ніяк не залежить. От, наприклад, Кам’янець-Подільський уже вкотре навесні стикається з проблемами вулиці Князів Коріатовичів (від залізничного переїзду в бік райлікарні), – пояснив Олександр Васильович.
Державна служба автомобільних доріг України також має опікуватися проспектом Грушевського, об’їзною дорогою (вул.Північна, Привокзальна, Крип’якевича, Харченка, Куйбишева, Івана Франка, провулком Зеленим, Жванецьким та Орининським шосе.
РАЙОН ПРОДОВЖУЄ МАНЕВРУВАТИ
Плачуть за ремонтом і дороги району. Торік на поточне відновлення шляхів загального користування місцевого значення райдержадміністрація перерахувала облавтодору 1 млн. 150 тис.грн. Вони, як і передбачалося, розчинилися в ямах, і капітального ремонту сільським дорогам побачити не пощастило. Нагадаємо, що поточним ремонтом охопили дороги на напрямках:
Ярмолинці – Кам’янець-Подільський; Дунаївці – Грушка; Тата-рів – Косів – Кам’янець-Подільський; на Стару Ушицю. Підремонтували під’їзд до міста в напрямку Довжка, працювали від Збруча до Жванця, закінчили шлях на Княжпіль. Підрихтували шлях через Крушанівку до Нефедівців.
А ось що чекає сільські дороги і дороги державного значення цього року, поки невідомо.
– Щороку Служба автомобільних доріг України визначає, які ділянки потребують поточного або капітального ремонту, і проводить тендер, завдяки якому визначає організацію, що запропонувала найвигідніші умови. Після визначення переможця виділяються державні кошти, – пояснює головний інженер філії «Кам’янець-Подільська ДЕД» Ігор ФІЛІПЧУК . – Звичайно ж, у тендері братиме участь і Хмельницький облавтодор. Після тендера з’ясується, що буде робитися цьогоріч. У будь-якому разі дороги ремонтувати будемо, бо ж отримуємо скарги від людей. Цього року нам поки довели ліміт у 8 млн.грн. на все експлуатаційне утримання (сюди входять і ямковий ремонт, і встановлення дорожніх знаків, і посипання взимку тощо). Тому поки не можемо назвати ні конкретних доріг, які ремонтуватимуть, ні сум, які виділять на їхній ремонт, чекаємо вказівок від Укравтодору.
Ольга БАНАХ.