Вівторок, 23 Квітня 2024 р.
31 Березня 2017

ЯК ЗАСТУПНИК МІНІСТРА ДОРОГИ ОГЛЯДАВ

Робочий візит на Хмельниччину заступника міністра інфраструктури України Юрія ЛАВРЕНЮКА 29 березня охопив найпроблемніші дороги області, не обминувши увагою злощасний «тещин», «вбиту» кам’янецьку об’їзну та неякісно відремонтовану дорогу державного значення в приміській Мукші-Китайгородській. Високопосадовець, який до найменших дрібниць знає проблеми цього краю, адже 5 років працював у карному розшуку Кам’янець-Подільського відділу міліції, не зважав на відмовки «нема грошей», «не встигли», «руки не дійшли». На недопрацювання вказував на місцях, вимагаючи негайного усунення. На горіхи найбільше дісталося обласній Службі автомобільних доріг і філії «Кам’янець-Подільська ДЕД».

«У ТРАВНІ ПРИЇДУ І САМ ПЕРЕВІРЮ»

ЯК ЗАСТУПНИК МІНІСТРА ДОРОГИ ОГЛЯДАВПерша зупинка офіційного кортежу в нашому районі – неподалік від с.Гуменці. Вирівнювати смертельні зигзаги славнозвісного «тещиного», за словами гостя, розпочнуть уже цього року.

– Виділені кошти на проект капітального ремонту, який на стадії завершення, – прокоментував Юрій Федорович. – Він має ще пройти експертизу в Києві, і тоді розпоч­нуться будівельні роботи. Будемо розширювати дорогу на одну смугу, відповідно траса стане ширшою і розвантажиться. Я думаю, що кош­туватиме таке близько 150 мільйонів гривень. Планується, що це будуть кошти Держбюджету при співфінансуванні місцевих грома­д.

А от рівень безпеки, про який мали б подбати відповідні служби, заступник міністра оцінив у «нуль». Його обурило те, що зигзагоподібні повороти «тещиного» не облаштовані попереджувальними знаками в необхід­ній кількості, не освітлені, не мають біг-бордів з інформацією, що тут часто трапляються смертельні аварії. Тож зобов’язав САД облаш­тувати все до травня та пообіцяв, що сам приїде і все перевірить.

Дочекається нарешті ремонту й міст поблизу с.Гуменці. Юрій Федорович запевнив, що кошти на нього є, а роботи розпочнуться найближчим часом.

ІЗ ПЕРЕВАНТАЖЕНИМИ ФУРАМИ ВОЮЮТЬ ШТРАФАМИ

Начальник Служби автомобільних доріг області Петро Гнидюк, Юрій Лавренюк, голова Хмельницької ОДА Олександр КорнійчукЗупинився Юрій Лавренюк і біля мобільного вагового комплексу, що неподалік від с.Гуменці. З 1 березня на автодорогах Хмельниччини відновлено конт­роль і перевірку вагових і габаритних параметрів транспортних засобів. Працівники ДП «Хмельницький облавтодор» спільно з Управліннями Нацполіції та Укртрансбезпеки проводять зважування вантажівок. Перевантаженим фурам виписують штраф і не дозволяють їхати далі. Штраф у майже тисячу євро впаяли іноземним порушникам-далекобійникам просто на очах у заступника міністра.

– Ваговий комплекс працюватиме щоденно, а влітку ще й цілодобово, – запевнив присутніх начальник управління Укртранс­безпеки у Хмельницькій області Віталій ДЗЮБА. – Поки що маємо можливість забезпечити на території Кам’янець-Подільського району роботу лише одного вагового комплексу. Він буде мобільний. Нині ж працюємо над облаштовуванням нових майданчиків для зважування по всій області. Їх запланували 5. На це виділили 2 мільйони гривень.

АСФАЛЬТ ЧИ БРУКІВКА?

Протрясся чиновник і ка­м’я­нецькою об’їзною. Тут вказав на дві проблеми. По-перше, на Привокзальній не встановлений господар 25-метрового шмату дороги біля залізничної колії. Тож хто його ремонтуватиме – міська влада, «Укрзалізниця» чи Служба автомобільних доріг – невідомо.

– І ще одне: навіщо робити ямковий ремонт всієї об’їзної, яка на 80% вимощена бруківкою? – адресував запитання Юрій Федорович начальнику Служби автомобільних доріг області Петру ГНИДЮКУ. – Яким чином включили в експлуатаційне утримання ямковий ремонт? Ви що будете асфальтом по бруківці ями застеляти?! Потрібно креативно підійти до вирішення цього питання. Ви або приймаєте рішення про зняття бруківки, або шукаєте фахівців, які її перекладуть. Але дивіться, щоб не було так, як багато років тому біля Центрального ринку. Там зняли бруківку і застелили асфальт. Потім з’ясувалося, що цю бруківку продали за кордон, і вартість одного каменя складає

2 євро.

Ошелешив чиновника і «ремонт» дороги державного значення в приміській Мукші-Китайгородській. І року не минуло, як нове покриття… розчинилося.

ДОРОГИ ВІДДАДУТЬ МІСЦЕВИМ

Усе побачене Юрій Лавренюк підсумував на брифінгу із журналістами у прес-центрі міської ради, одразу ж запевнивши, що якісним дорогам на Хмельниччині бути.

– На сьогодні ж на будівництво доріг Хмельницької області виділено близько 300 мільйонів, – каже високопосадовець. – Чекаємо ще на 5 мільярдів гривень із банківських облігацій, які розподілять по областях.

ЯК ЗАСТУПНИК МІНІСТРА ДОРОГИ ОГЛЯДАВНаголосив гість і на тому, що з 1 січня 2018 р. набере чинності Закон України «Про дорожній фонд». Відповідно до нього, до кінця 2017-го Укравтодор має передати більшу їхню частину на баланс місцевих органів влади. За словами заступника міністра, нові господарі доріг матимуть солідні кошти:

– З 1 січня фінансування, яке йшло в загальний бюджет від акцизних товарів, напряму йтиме в дорожній фонд: 35% із нього перепаде органам місцевого самоврядування на будівництво доріг, 5% – на безпеку дорожнього руху, 60% – «Укравтодору». Кошти ці не будуть на папері, бо бюджет наповнюється за рахунок акцизу щоденно. Хмельниччині прогнозується близько мільярда гривень. Ми ж вимагаємо якісного та прозорого виконання робіт. І Боже борони, щоб були залишки на рахунках, як це сталося у вас 2016 року, коли область не освоїла 250 мільйонів. Не сидіть на грошах, а вкладайте в дороги.

Після розбитих доріг Юрій Федорович розповів і про «високе».

– Міністерство інфраструктури має відповідні кошти, щоб відремонтувати та продовжити злітно-посадкову смугу Хмельницького аеропорту, щоб могла приймати навіть «Боїнги». Єдина умова – голова Хмельницької ОДА Олександр КОРНІЙЧУК має показати інвестиційний проект розвитку аеропорту. Тим паче, що на Хмельниччині є всі можливості розвивати авіаційний туризм. Так просто закопати 50 мільйонів гривень на ремонт злітно-посадкової смуги я не дам.

А на завершення брифінгу знову спустилися до справ земних. Юрій Федорович пообіцяв передати Кам’янцю-Подільському декілька зарядок для електромобілів, аби тут і надалі впроваджували різні ноу-хау.