П'ятница, 29 Березня 2024 р.
15 Червня 2018

І ГОЛОСИ ДІТЕЙ ЗАЗВУЧАЛИ, НЕМОВ РОЗСПІВУЄТЬСЯ ПРОФЕСІЙНИЙ ХОР…

НВК №14 уперше перетворився на школу мистецтв – минулого тижня там проводився «Music Camp International». Унікальний за своїм походженням табір для дітей усього за 5 днів дає змогу учням без будь-якої музичної освіти опанувати гру на двох інструментах і навчитися співати у хорі трьома мовами.

Констанція ФортунатоДо табору прийшли 145 юних кам’янчан. У актовому залі на них уже чекає організатор «Music Camp International» Констанція Фортунато – відомий диригент і педагог із майже 40-річним досвідом роботи з дітьми із США зі своїм колективом музичних наставників. Декілька вступних слів від пані Констанції з допомогою синхронного перекладу від координатора проекту Дарини Бєлянської – і учнів розділяють на підгрупи.

Вчителі у команді музичного табору є професіоналами, вони відвідували тренінги за методикою Констанції Фортунато і вміють усього за декілька днів навчити дітей того, що іноді потрібно вчити роками в музичній школі. А секрет успіху полягає в тому, що замість тривалої теорії вчителі одразу переходять до практики і колективних занять, що, за дослідженнями пані Констанції, й дає змогу учням швидше розкрити творчий потенціал. Вчителі кажуть, що дітям простіше розкривати талант гуртом, ніж поодинці.

– Більша частина з нас працює в музичних школах, і раніше ми були скептично налаштовані. Проте така методика працює, а кожен фінальний концерт доводить учителів табору до сліз. Дітям у колективі цікавіше навчатися, тому за 5 днів вони вивчають потрібні ноти і відточують майстерність виконання тих творів, що звучатимуть на гала-концерті, – ділиться вчителька з гри на класичній гітарі Ельвіра Вой­тенко.

Методологія пані Констанції сформувалася під впливом двох чинників: по-перше, дослідження доктора Говарда Гарднера, який розвинув теорію множинного інтелекту, що пояснює – розум має безліч проявів, і завдання вчителя – знайти, в чому полягає талант дитини; по-друге, власні дослідження Констанції про розвиток дитячого моз­-

ку – дитина пізнає візуально, кінестетично, на слух, реляційно тощо.

Прикладом стало те, що на музичний табір завітали діти-аутисти, діти з порушенням опорно-рухової системи, легкою формою ДЦП, і це не викликало жодних занепокоєнь, адже пані Констанція працює з такими дітьми, і всі вчителі пройшли спеціальні навчання, тобто можна говорити про інклюзивність табору.

Пані Констанція взяла собі групу учнів із хорового співу, і незабаром голоси дітей зазвучали, немов розспівується професійний хор.

І ГОЛОСИ ДІТЕЙ ЗАЗВУЧАЛИ, НЕМОВ РОЗСПІВУЄТЬСЯ ПРОФЕСІЙНИЙ ХОР…Одна з учениць музичного табору поділилася, що до цього ніколи не відвідувала музичної школи, а всі її знання з музики складали «До-ре-мі-фа-соль-ля-сі».

– Думала, що це надзвичайно важко, проте в колективі мені було дуже цікаво і легко. Навчалася грі на віолончелі й уже можу похизуватися виконанням декількох композицій, хоча тримала цей інструмент уперше в житті, – розповідає шістнадцятирічна Вікторія Вдовиченко.

Проводити музичний табір у нашому міс­ті першою запропонувала Ірина Шухтуєва – волонтер з організації «Об’єднання переселенців України в Кам’янці-Подільському». Діти пані Ірини одного разу відвідали такий табір у Житомирі, що їм дуже сподобалося, так і виникла ідея запросити «Music Camp» до Кам’янця.

Гала-концерт відбувся 9 червня в міс­цевому Будинку культури. Реакція гляда­чів вражала: дехто дивився з подивом, а дехто не міг стримати сліз. Діти у супроводі Хмельницького симфонічного оркестру продемонстрували майстерність і прекрасні музичні здібності, а батьки мали змогу побачити, наскільки їхні діти виросли та змінилися лише за 5 днів.

Надія ГАНЧУК, спец. для «ПОДОЛЯНИНА»