Четвер, 18 Квітня 2024 р.
14 Вересня 2018

ТЕХНОЛОГІЇ ВИТІСНЯЮТЬ ПАПІР

Бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити і здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.

Кабмін схвалив постанову про проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій. Мова йде про запровадження альтернативи касовим апаратам – замість традиційних РРО бізнес зможе використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші сучасні засоби комунікації.

Більше про експериментальний проект розповідає голова комісії з реорганізації Кам’янець-Подільської ОДПІ Ігор БЄЛКО.

ТЕХНОЛОГІЇ ВИТІСНЯЮТЬ ПАПІР– Ігорю Антоновичу, в чому полягає запровадження пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєст­рації розрахункових операцій?

– Насамперед ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, яка також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Зупинюся на можливостях електронної системи e-Receipt (електронний чек), серед яких:

– використання новітніх моделей комплексів та їх миттєва фіскалізація;

– використання контрольно-звітної інформації, що передається від пристрою (чеки), суб’єктами господарювання для самоконт­ролю та громадянами для захисту їхніх прав як споживачів;

– відмова від друку паперових чеків;

– відмова від послуг інформаційного eк­вайєра;

– безкоштовне програмне забезпечення та інтерфейси користувачів – суб’єктів господарювання і покупців;

– створення центру супроводження бізнесу, який включатиме адміністраторів серверного обладнання та службу підтримки користувачів;

– цілодобова доступність користувачів до системи.

– Як буде відбуватися реєстрація РРО в органах ДФС?

– Для суб’єкта-власника РРО реєстрація здійснюватиметься на підставі заяви за спрощеною формою та без додатків, тобто в один крок за один робочий день.

– Які особливості системи реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій e-Receipt?

– Інноваційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій – Електронний чек, розроблена ДФС, передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів.

– Чи буде встановлена абонентська пла­та за користування системою e-Re­ceipt?

– Усі кейси цієї системи будуть безкоштовними для її користувачів і не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

– Яким чином у цій системі буде видаватися чек покупцеві?

– РРО, до яких ми звикли, друкують чеки. Нова система працює за цифровими технологіями, тому чек видаватиметься у формі QR-кода. Електронний чек буде реєструватися в системі ДФС, доповнюватися кодом і передаватися на пристрій.

Інформація про фіскальний номер чека і його код зберігається в Електронному чеку та буде доступна для перегляду в Електронному кабінеті як для платника податку, так і для покупця.

– Сучасний бухгалтерський і податковий облік ведеться за допомогою програмного забезпечення. Чи передбачена синхронізація нового програмного забезпечення з тим, що вже використовується?

– ДФС розглядає можливість інтеграції системи з більшістю бухгалтерських програм, тому вона не створюватиме проблем у частині ведення бухгалтерського та податкового обліку.

– Коли буде відомий перелік моделей комплексів, які братимуть участь у проекті?

– Після затвердження переліку новітніх моделей комплексів, які братимуть участь у проекті, ДФС здійснить їх реєстрацію у Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій. Реєстрація триватиме до 1 квітня 2019 року. Саме ці моделі й застосовуватимуть у своїй діяльності користувачі – учасники експерименту, які здійснюватимуть з їх допомогою розрахункові операції в готівковій і (або) безготівковій формах.

Зауважу, що реалізація експериментально­го проекту триватиме до 31 грудня 2019 року.

– Що відбуватиметься у разі поломки центрального сервера чи відсутності електроенергії?

– Для запобігання будь-яким збоям у роботі системи передбачено використання двох незалежних дата-центрів. Вони знаходитимуться в різних точках нашої держави, страхуватимуть один одного на випадок можливих збоїв. За потребою переключення здійснюватиметься автоматично.