ТЕХНОЛОГІЇ ВИТІСНЯЮТЬ ПАПІР
Бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити і здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.
Кабмін схвалив постанову про проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій. Мова йде про запровадження альтернативи касовим апаратам – замість традиційних РРО бізнес зможе використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші сучасні засоби комунікації.
Більше про експериментальний проект розповідає голова комісії з реорганізації Кам’янець-Подільської ОДПІ Ігор БЄЛКО.
– Ігорю Антоновичу, в чому полягає запровадження пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій?
– Насамперед ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, яка також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».
Зупинюся на можливостях електронної системи e-Receipt (електронний чек), серед яких:
– використання новітніх моделей комплексів та їх миттєва фіскалізація;
– використання контрольно-звітної інформації, що передається від пристрою (чеки), суб’єктами господарювання для самоконтролю та громадянами для захисту їхніх прав як споживачів;
– відмова від друку паперових чеків;
– відмова від послуг інформаційного eквайєра;
– безкоштовне програмне забезпечення та інтерфейси користувачів – суб’єктів господарювання і покупців;
– створення центру супроводження бізнесу, який включатиме адміністраторів серверного обладнання та службу підтримки користувачів;
– цілодобова доступність користувачів до системи.
– Як буде відбуватися реєстрація РРО в органах ДФС?
– Для суб’єкта-власника РРО реєстрація здійснюватиметься на підставі заяви за спрощеною формою та без додатків, тобто в один крок за один робочий день.
– Які особливості системи реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій e-Receipt?
– Інноваційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій – Електронний чек, розроблена ДФС, передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів.
– Чи буде встановлена абонентська плата за користування системою e-Receipt?
– Усі кейси цієї системи будуть безкоштовними для її користувачів і не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.
– Яким чином у цій системі буде видаватися чек покупцеві?
– РРО, до яких ми звикли, друкують чеки. Нова система працює за цифровими технологіями, тому чек видаватиметься у формі QR-кода. Електронний чек буде реєструватися в системі ДФС, доповнюватися кодом і передаватися на пристрій.
Інформація про фіскальний номер чека і його код зберігається в Електронному чеку та буде доступна для перегляду в Електронному кабінеті як для платника податку, так і для покупця.
– Сучасний бухгалтерський і податковий облік ведеться за допомогою програмного забезпечення. Чи передбачена синхронізація нового програмного забезпечення з тим, що вже використовується?
– ДФС розглядає можливість інтеграції системи з більшістю бухгалтерських програм, тому вона не створюватиме проблем у частині ведення бухгалтерського та податкового обліку.
– Коли буде відомий перелік моделей комплексів, які братимуть участь у проекті?
– Після затвердження переліку новітніх моделей комплексів, які братимуть участь у проекті, ДФС здійснить їх реєстрацію у Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій. Реєстрація триватиме до 1 квітня 2019 року. Саме ці моделі й застосовуватимуть у своїй діяльності користувачі – учасники експерименту, які здійснюватимуть з їх допомогою розрахункові операції в готівковій і (або) безготівковій формах.
Зауважу, що реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року.
– Що відбуватиметься у разі поломки центрального сервера чи відсутності електроенергії?
– Для запобігання будь-яким збоям у роботі системи передбачено використання двох незалежних дата-центрів. Вони знаходитимуться в різних точках нашої держави, страхуватимуть один одного на випадок можливих збоїв. За потребою переключення здійснюватиметься автоматично.