Неділя, 29 Травня 2022 р.
25 Січня 2019

КОМУНАЛЬНІ «КУПІДОНИ»

П’ять автомобілів одночасно стали жертвами ожеледі, що в ніч на 23 січня скувала все місто. Опівдні у середу на перехресті вулиць Шевченка і Князів Коріатовичів «поцілувалися» 5 легковиків. Люди, які стали учасниками аварії, в один голос запевняють: автомобілі на похилому спуску, що нагадував суцільну ковзанку, стали некерованими, їх почало заносити.

КОМУНАЛЬНІ «КУПІДОНИ»– Ми зупинилися на перехресті й чекали, аби повернути у бік Старого міста, – розповіла «Подолянину» пасажирка першого легковика. – У нас врізався «Volkswagen», якого нес­ло впоперек. У той же час з іншого боку наш автомобіль зачепила і поліцейська машина, правоохоронці обіцяли повернутися, але замість них приїхали інші. Не зуміли впоратися із керуванням ще троє водіїв, їхні авто гальмували один в одного.

Якщо у поліції факт участі їхнього автомобіля у ДТП спростовують, то комунальники провину визнають.

– Відповідно до розпорядження міського голови, відповідальним за посипання доріг і тротуарів міста взимку є ко­мунальне підприємство «Комбінат благоустрою», – коментує директор департаменту ЖКГ Олександр БАБЧИНСЬКИЙ. – На жаль, на ділянці, де, власне, і сталася аварія, комунальне підприємство не посипало дорогу. Хоча там і розчистили, «каші» не було, але не посипали. За фактом ДТП поліція склала протокол. Міський голова Михайло СІМАШКЕВИЧ проводить службове розслідування, аби

у майбутньому такого не допустити.

Додам, що посипкового матеріалу (відсіву) на початок цього зимового сезону закуплено майже чотири тисячі тонн, як і в аналогічний період минулого року. Але цього не досить, зараз чекаємо на новий. Комунальники звітують, що достатньо посипають місто, однак погодні умови, сніг та ожеледиця вносять свої корективи у цей процес. Необхідно переходити на сучасні технології, тобто місту варто придбати нову спецтехніку, яка посипала б дороги і тротуари сіллю або іншими сучасними реагентами. В ожеледицю вони найефективніші, бо розтоплюють лід. Протиожеледна суміш (відсів), якою ми й сиплемо, має нетривалий ефект, бо за колесами авто і по узбіччях вона швидко розноситься. За півдня її вже немає. На мою думку, Кам’янець слідом за Києвом, Хмельницьким теж має перейти на посипання доріг сіллю або ж іншими дорожчими реагентами. До речі, у сусідній Польщі дороги посипають саме сіллю.

Втім, як запевнили нас у «Комбінаті благоустрою», працівники робили все можливе навіть попри те, що посипкова суміш закінчилася ще 21 січня.

– Відповідальним за стан доріг є департамент ЖКГ, а з нашим підприємством укладений договір на розчищення і посипання доріг міста, – пояснює директор КП «Комбінат благоустрою» Руслан ПРИСТАЧ. – Відповідно до техумов проведеного тендера, на зимове утримання доріг міста на 2019 рік забезпечення протиожеледними матеріалами взяв на себе департамент. За станом на 21 січня, наше підприємство проти­ожеледних матеріалів не має. Ми використовували для посипання доріг власні суміші, закуп­лені для виготовлення асфальтобетону, без реагентів (солі). Тому таке посипання й мало­ефективне. Протиожеледних матеріалів у нас немає й зараз. На наші письмові звернення до департаменту щодо їх придбання відповіді й досі не отримали.