Середа, 29 Червня 2022 р.
17 Травня 2019

РАЛІ – ВДАЛІ!

Місто зупинилося, завмерло, немов затамувало подих, прислухаючись до шерхоту коліс і музики двигунів… Історичні краєвиди, атмосфера Монте-Карло, спортивний азарт, свист гальмів, скрип гуми, ревіння моторів, що витискали всі обороти, гуркання коліс після трамплінів, клацання фотокамер, постійні оплески та сотні захоплених очей, які слідкують за кожним автомобілем, – так 11-12 травня на перлині Поділля відбувалася масштабна гонка – феєричне Міжнародне XI ралі «Фортеця-2019».

Польський екіпаж №36 - Маріуш Запала та Яцек Рате («Ford Fiesta R5» класу «RC2»)Одне з найкрасивіших і найскладніших українських змагань стало справжнім святом для глядачів, уболівальників і самих спортсменів. Досвідчені гонщики запевняють, що такого видовища не було з часів «Ялта-ралі» (масштабне змагання з автомобільного ралі, яке проводилося в Криму з 1986 по 2013 рік. – Прим. авт.).

Уперше ралі «Фортеця» завело мотори 20 років тому. Взявши все найкраще, чим славилася кам’янецька гонка, професійна команда організаторів повністю її переформатувала. З’явилися глядацькі зони, нові цікаві спецділянки, а вже існуючі були повністю перероблені, додалися трампліни і ходові зв’язки поворотів. Як запевняють організа­тори, вони підготували дюжи­­
ну допів протяжністю 110 км, а загальна дистанція ралі склала 330 км.

На змагання зібралися 43 екіпажі, зокрема ралісти з України, Естонії, Литви, Польщі, Чехії та Німеччини. Глядачі оплесками зустріли учасників, які познайомили всіх зі своїми циліндровими залізними конями: хтось пафосно дрифтував, хтось скромно сигналив публіці, а пілоти довгоочікуваних ралійних ван­тажівок ГАЗ­51 та ГАЗ­52 додали адреналіну глядачам, адже на поворотах заходили в занос, повертаючи «ніс» свого гіганта прямо на публіку.

Переможці змагань - українсько-естонський екіпаж №20 - Валерій Горбань і Сергій Ларенс («Mini JCW WRC» класу «RC1»)Гонки розпочалися разом зі зливою, яка зменшила зчеплення автомобілів із трасою, що збільшувало ризик не вписатися в поворот. Проте погода не стала на заваді ані ралістам, ані по­­спортивному збудженій публіці. Дали газу не лише екіпажі на своїх спорткарах, а й гості змагань, які активно «розсортувалися» по місцях дислокації гля­дацьких зон. Попри десятки попереджень, знаходилося чимало відчайдухів, які напролом чим­чикували прямісінько на трасу, шукаючи позицію з найкращим оглядом. Тішить, що обійшлося без нещасних випадків.

­ Професійні команди медиків і рятувальників спрацювали на відмінно. На щастя, ані учасникам, ані глядачам їхня допомога не знадобилася, ­ розповідає директор ралі Михайло ЛОЙЛЕНКО. ­ Проте ми двічі призупиняли швидкісні ділянки, оскільки на території Старого міста стало погано двом ка­м’ян­чанам. Спочатку карету нашої швидкої, яка пильнувала медичну безпеку ралі, відправили до жінки, в якої стався небезпечний приступ. Лікарі­реаніматологи буквально врятували життя, адже час ішов на хвилини. Друга наша «швидка» поїхала на вулицю Зарванську до літнього дідуся, якому стало погано із серцем. Для нас життя людей ­ насамперед!

Естонський екіпаж №45 - Янно Камп та Тойво Люканен («GAZ 51» класу «2WD»)Особливо якісну техніку проходження траси та ювелірну майстерність продемонстрував україн­сько­естонський екіпаж Валерія ГОРБАНЯ і Сергія ЛАРЕНСА під номером 20. Спецділянку за спецділянкою зе­лено­червоний «Mini JCW WRC» проходив зі значним відривом від суперників. Екіпаж фінішу­­вав найкращим на всіх швид­кісних відрізках і впевнено здобув перемогу! Срібло в екіпажу Юрія ХОМІЦЬКОГО та Андрія РОЩЕНКА з Києва, які виступали на «Subaru Impreza Sti» під номе­­ром 11. А бронзу і найбільше овацій публіки зірвав екіпаж під номером 44 на «Мitsu­bishi Lancer», бо його штурманом був кам’янчанин Олександр БОРЕЙКО, а пілотом ­ киянин Володимир ПЕТ­РЕНКО.

«Було потужно і видовищно, ­ пише на своїй сторінці у «Фейс­буці» міський голова Михайло Сімашкевич. ­ 21 болід добрався до фінішу. І серед них одним із найкращих був наш ­ 44­й номер і «найстарший» екіпаж, загальний вік пілота і штурмана якого ­ сто років! Він отримав бронзу в абсолюті та срібло в своєму класі. А також Кубок народного депутата Володимира Мельниченка. Хлопці, ви ­ молодці!».

Бронзові призери - український екіпаж №44 - кам’янчанин Олександр Борейко (ліворуч) і киянин Володимир Петренко («Mitsubishi Lancer» класу «4WD Open»)12 травня закінчився другий заїзд, екіпажі вдало пройшли останню трасу через Гуменці, Сах­камінь, Вербку, Балин, Залісся, Слобідку Рахнівську, Шатаву та Маків. Гонка заверши­лася, соц­мережі зарябіли фотографія­­ми ралійних спорткарів, публіка безупинно ділиться емоціями і враженнями, а щасливі учасники з нагородами ще довго згадуватимуть Кам’янець­Подільський.

­ Усе, що планувалося, ­ відбулося. І це не може не тішити, ­ каже співорганізатор ралі Олександр Борейко. ­ Щиро вдячний за допомогу і підтримку всім друзям, які не відмовили і завжди були на зв’язку.

Організатори дякують за спів­працю і допомогу в підготовці та проведенні змагань керівництву області, міському голові Михайлу Сімашкевичу, народному депутату Володимиру Мельниченку, ректору ПДАТУ професору Во­лодимиру Іванишину, голові Дунаєвецької районної державної адміністрації Олександру Бернашевському та голові Гу­менецької ОТГ Інні Абдулкади­ровій, підприємцям, а також офіційним спонсорам: клубу по­за­шляховиків «Off Road Club For­te­cia» за безпеку гонки, ПрАТ «Датагруп», оператору мобільного зв’язку «Vodafone», співавторам дійства українському представництву фірми «KYB» ­ виробнику найкращих амортизаторів, компанії «Karcher» за чисті автомобілі та приємні призи, мережі гіпермаркетів «Епіцентр».

Окрема подяка державним службам, а саме комунальникам в особі керівника КП «Комунбуд» Сергія Когута, рятувальникам, медикам і поліцейським, а також кам’янчанам, які з розумінням поставилися до певних незручностей щодо перекриття руху в Старому місті.

Ольга БАНАХ, Григорій БОНЦЮ.