Понеділок, 16 Грудня 2019 р.
29 Листопада 2019

В АВТОКРІСЛА Є АЛЬТЕРНАТИВА

Автокрісло, бустер, адаптер для пасків безпеки? Уже другий тиждень над цим питанням ламають голову і батьки-водії, і таксисти. Адже 20 листопада набув чинності закон, відповідно до якого за неправильне перевезення дітей водіїв штрафуватимуть на кругленьку суму. Які «сюрпризи» на нас чекають, і що зробити, аби гаманець не полегшав, з’ясовував «Подолянин».

ПРО ЩО КАЖЕ ЗАКОН

Юристи Кам’янець-Подільського міс­цевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги пояснюють, що внесено зміни до Кодексу України про адмінправопорушення й встановлено штраф у розмірі 510 грн за порушення правил перевезення дітей і 850 грн – за повторне його вчинення протягом року.
Зокрема, у Правилах дорожнього ру­ху визначено, що заборонено перевозити дітей, нижчих за 145 см і молодших за 12 років, у автомобілях без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину.
На думку кам’янецьких юристів, положення підзаконних правових актів є суперечливими. Адже жодного слова про те, що це обов’язково мають бути автокрісла, в законі чітко не прописано. Лише йдеться про спецзасоби, що дозволяють пристебнути дитину за допомогою пасків безпеки. Але якими вони мають бути, пояснень немає.

ПОЛІЦІЯ ВЖЕ ПРАЦЮЄ

Контроль і винесення постанов про адмінправопорушення лягли на плечі поліціянтів. У міськвідділі поліції, куди ми звернулися по коментар, зазначили, що за 7 днів, відколи закон набув чинності, до адміністративної відповідальності притягнуто трьох водіїв, котрі перевозили дітей без застосування спецзасобів. Кажуть, що водії-кам’янчани з розумінням ставляться до нововведень, адже усвідомлюють, що безпека дитини – їхня відповідальність.
Правоохоронці наголосили, що проводять активну профроботу, і пояснюють, що автомобіль не обов’язково має бути обладнаний автокріслом. Достатньо мати спеціальні дитячі паски, які можна причепити до тих, що прилаштовані в автомобілі.
Якщо громадський транспорт не під­-пав під дію закону, то таксі не обминув.
І адмінправопорушення складатимуть не на батьків, а на таксиста.
В одній із найбільших кам’янецьких служб радіотаксі активно обговорюють нововведення.
– Поки що не уявляємо, як реалізувати новий закон. Наразі в нашій службі працює лише один водій, котрий має автокрісло, адже возить власних дітей. Тож поки шукаємо відповідний варіант (автокрісло, бустер, дитячі паски тощо), аби й закон не порушити, і щоб таксисти в копійку не влетіли, – зазначив директор служби радіотаксі «006» Володимир АНТОНЮК.
Однак не виключено, що тариф у автомобілі, що матиме спецзасіб, суттєво поповзе вгору. А деякі питання й досі залишаються спірними. Зокрема, що робити таксистові, якщо потрібно перевозити двох малолітніх дітей? Якщо таксі не матимуть спецзасобів, чи доречно батькам купувати власні для користування в таксі?

БЕЗПЕКА В БАТЬКІВСЬКИХ РУКАХ

Автомобільний пасок безпеки, що є в кожній машині, розрахований на людину вагою від 40 кілограмів і зростом від півтора метра. Тільки за такої умови пасок зможе виконувати функцію захисту. Якщо дитина пристібається за допомогою штатного паска, то під час різкого гальмування вона вислизне або ж зазнає сильної травми шиї та грудної клітки. Власне, тому й були розроблені засоби безпеки під час перевезення дітей.
На сьогодні найбезпечнішим є автокрісло. За даними Всесвітньої організа­ції охорони здоров’я, правильно встановлені дитячі автомобільні крісла на 54% знижують можливість летального наслідку в результаті ДТП і на 70% – ризик травмування дитини. Існують декілька типів автокрісел, залежно від віку і ваги дитини. Їхня вартість на українському ринку стартує від 1000 грн.
Дешевший варіант – бустер, або крісло без спинки, що допоможе посадити дитину на потрібну висоту, і тоді паски безпеки будуть проходити чітко через ключицю та грудну клітку дитини й кріпитися в ділянці стегон. Дитина буде захищена і надійно зафіксована.
Адаптер паска безпеки (на фото) за своєю функцією схожий на бустер. Пі­дійде діткам від 4-х років і вагою 15 кг
та більше. Має відповідне регулюван­ня висоти під зріст дитини.