Четвер, 24 Вересня 2020 р.
31 Січня 2020

ЖИТТЯ ІЗ ЧЕРГАМИ. I НЕРВАМИ

Із самісінького ранку під сервісними службами постачання газу й електроенергії декілька днів були довжелезні черги. Переважно стояли там пенсіонери, котрі прийшли подати показники лічильників і дізнатися, скільки мають сплатити.

Черга до Центру обслуговування клієнтів «Хмельницькгазу»– Якщо не напишете про черги до Сервісного центру «Хмельницькобленерго», то, цілком можливо, що писатимете про смерті у них. Пенсіонери стоять там у холод і негоду, ледве дихають, і все задля того, аби подати показники лічильника, бо зателефонувати за номерами, про які інформує РЕМ, неможливо. Там постійно «вибиває». Якось я навіть уночі намагався передати показники за допомогою смс-повідомлення, але й цього не вдалося зробити. Люди літнього віку не можуть створити особистого кабінету, адже не мають ні комп’ютерів, ні смартфонів і не розуміються на цьому. Замість того, щоби їм спростили життя, змушені ви­стоювати у довжелезних чергах. Працівники центру виходять із папірцем і, як нестори літописці, занотовують дані абонентів і показники. І таке коїться у XXI столітті! – не стримуючи емоцій, розповів нам пенсіонер, кот­рий завітав до редакції.
По коментар ми звернули­ся до начальниці Кам’янець-По­дільського центру обслуговування клієнтів – споживачів електроенергії міста і району Олени ГОМІЛКО. З її слів, найчастіше абоненти звертаються, аби передати покази лічильників. Однак це можна зро­бити, надіславши смс-пові­домлення на номери: 050-850-5062 чи 067-850-5062, – за­те­лефонувавши за багатоканальним номером 097-970-1600 або ж вказавши їх в особистому кабінеті (ienergo.com.ua).
– Часто люди вистоюють у чергах, щоби взяти довідку про стан розрахунків за спожиту електроенергію. Цей документ вимагають у соцзахисті при оформленні субсидії чи пільги, – пояснює Олена Василівна. – Найбільші черги у нас в останні два й у перші три робочі дні місяця, коли треба передавати покази за спожиту елект­роенергію, відповідно до постанови НКРЕКП. Практикуємо, щоб соцпрацівники з району привозили нам дані своїх абонентів, їм же даємо документи, які вимагають для оформлення субсидій. Роздрукували безліч листівок із номерами телефонів, за якими можна зателефонувати чи надіслати смс-повідомлення із показами, розповсюджуємо їх серед абонентів літнього віку, наполегливо просимо, аби їхні рідні допомогли із цим.
Найзручніший варіант – користуватися особистим кабінетом, де можна не лише передати покази, а й подивитися стан розрахунків і навіть сплатити за спожиту елект­роенергію. До одного кабінету можна прив’язати декілька абонентів. Скажімо, дочка подаватиме показники і за себе, і за матір, і за стареньку сусідку, котра не вміє користуватися комп’ютером.
Однак рекордсмен, який цьо­го тижня збирав найдовші черги, – Центр обслуговування клієнтів «Хмельницькгазу», що на вул.Симона Петлюри. Містом почала ширитися інформація, що у разі несплати за нову послугу – доставку газу, яку запровадили із січня, споживачі залишаться без блакитного палива та ще й змушені будуть сплачувати за подвійним тарифом через нараховану пеню, тому вони масово кинулися до спеціалістів. Ажіотаж змусив міську владу разом із представниками АТ «Хмельницьк­газ» 30 січня провести прес­конференцію, де було зазначено, що панікувати не варто.
– Iз 1 січня абоненти отримують дві платіжки: одну – за спожитий газ, другу – за його доставку до оселі. Фактично нічого кардинального не відбулося, бо раніше ці дві складові були зазначені в одній платіжці, – коментує прес­секретарка АТ «Хмельницьк­газ» Леся АНДРЕЙКО.
Як здійснюються розрахунки за транспортування газу, детально пояснив комерційний директор підприємства Олександр НАДОЛЬНИЙ:
– Сума плати за доставку вираховується за спецформулою: береться кількість спожитих кубометрів газу впродовж поперед­нього «газового» року (1 жовтня 2018 – 30 вересня 2019 року), множиться на тариф на доставку, який складає 1,044 гривні (щоправда, із 1 липня він зросте до 1,20 гривні), а результат ділиться на 12 місяців. Це і є платнею за доставку газу, що має сплачуватися щомісячно.
Дізнатися суму можна в особистому кабінеті на офіційно­-му сайті (km.104.ua), у «104 Mo­bi­le», у контакт-центрі за номером: (0382) 74-21-04; 067-011-4104, – або ж дочекатися платіжки, яку принесуть безпосередньо в помешкання.
– Уже із 27 січня листоноші розпочали розносити по квартирах по­відомлення, де вказана су­ма до оплати відразу за січень і лютий, – додав керівник Кам’я­нець-Подільського відділен­ня АТ «Хмельницькгаз» Яків ГАРШТ. – Тому людям потрібно їх дочекатися. Бігти до Центру обслу­говування клієнтів не обов’язково.
У віддалені села, за словами Олександра Васильовича, платіжки доставлятимуть контролери.
У січні – лютому штрафні санкції не застосовуватимуть, мовляв, треба адаптуватися і звикнути до нововведення. Сплатити за послугу доставки газу абоненти мають до 20 числа поточного місяця. У подальшому, в разі протермінування, нараховуватимуть подвійний коефі­цієнт.
До речі, громадяни, котрі мають пільги чи субсидії, отримають відшкодування за транс­портування.
Маємо і приємну новину:
куб газу вже із 1 січня коштує 5,86 грн (із ПДВ), тобто подешевшав на од­ну гривню.