ЖИТТЯ ІЗ ЧЕРГАМИ. I НЕРВАМИ
Із самісінького ранку під сервісними службами постачання газу й електроенергії декілька днів були довжелезні черги. Переважно стояли там пенсіонери, котрі прийшли подати показники лічильників і дізнатися, скільки мають сплатити.
– Якщо не напишете про черги до Сервісного центру «Хмельницькобленерго», то, цілком можливо, що писатимете про смерті у них. Пенсіонери стоять там у холод і негоду, ледве дихають, і все задля того, аби подати показники лічильника, бо зателефонувати за номерами, про які інформує РЕМ, неможливо. Там постійно «вибиває». Якось я навіть уночі намагався передати показники за допомогою смс-повідомлення, але й цього не вдалося зробити. Люди літнього віку не можуть створити особистого кабінету, адже не мають ні комп’ютерів, ні смартфонів і не розуміються на цьому. Замість того, щоби їм спростили життя, змушені вистоювати у довжелезних чергах. Працівники центру виходять із папірцем і, як нестори літописці, занотовують дані абонентів і показники. І таке коїться у XXI столітті! – не стримуючи емоцій, розповів нам пенсіонер, котрий завітав до редакції.
По коментар ми звернулися до начальниці Кам’янець-Подільського центру обслуговування клієнтів – споживачів електроенергії міста і району Олени ГОМІЛКО. З її слів, найчастіше абоненти звертаються, аби передати покази лічильників. Однак це можна зробити, надіславши смс-повідомлення на номери: 050-850-5062 чи 067-850-5062, – зателефонувавши за багатоканальним номером 097-970-1600 або ж вказавши їх в особистому кабінеті (ienergo.com.ua).
– Часто люди вистоюють у чергах, щоби взяти довідку про стан розрахунків за спожиту електроенергію. Цей документ вимагають у соцзахисті при оформленні субсидії чи пільги, – пояснює Олена Василівна. – Найбільші черги у нас в останні два й у перші три робочі дні місяця, коли треба передавати покази за спожиту електроенергію, відповідно до постанови НКРЕКП. Практикуємо, щоб соцпрацівники з району привозили нам дані своїх абонентів, їм же даємо документи, які вимагають для оформлення субсидій. Роздрукували безліч листівок із номерами телефонів, за якими можна зателефонувати чи надіслати смс-повідомлення із показами, розповсюджуємо їх серед абонентів літнього віку, наполегливо просимо, аби їхні рідні допомогли із цим.
Найзручніший варіант – користуватися особистим кабінетом, де можна не лише передати покази, а й подивитися стан розрахунків і навіть сплатити за спожиту електроенергію. До одного кабінету можна прив’язати декілька абонентів. Скажімо, дочка подаватиме показники і за себе, і за матір, і за стареньку сусідку, котра не вміє користуватися комп’ютером.
Однак рекордсмен, який цього тижня збирав найдовші черги, – Центр обслуговування клієнтів «Хмельницькгазу», що на вул.Симона Петлюри. Містом почала ширитися інформація, що у разі несплати за нову послугу – доставку газу, яку запровадили із січня, споживачі залишаться без блакитного палива та ще й змушені будуть сплачувати за подвійним тарифом через нараховану пеню, тому вони масово кинулися до спеціалістів. Ажіотаж змусив міську владу разом із представниками АТ «Хмельницькгаз» 30 січня провести пресконференцію, де було зазначено, що панікувати не варто.
– Iз 1 січня абоненти отримують дві платіжки: одну – за спожитий газ, другу – за його доставку до оселі. Фактично нічого кардинального не відбулося, бо раніше ці дві складові були зазначені в одній платіжці, – коментує прессекретарка АТ «Хмельницькгаз» Леся АНДРЕЙКО.
Як здійснюються розрахунки за транспортування газу, детально пояснив комерційний директор підприємства Олександр НАДОЛЬНИЙ:
– Сума плати за доставку вираховується за спецформулою: береться кількість спожитих кубометрів газу впродовж попереднього «газового» року (1 жовтня 2018 – 30 вересня 2019 року), множиться на тариф на доставку, який складає 1,044 гривні (щоправда, із 1 липня він зросте до 1,20 гривні), а результат ділиться на 12 місяців. Це і є платнею за доставку газу, що має сплачуватися щомісячно.
Дізнатися суму можна в особистому кабінеті на офіційно-му сайті (km.104.ua), у «104 Mobile», у контакт-центрі за номером: (0382) 74-21-04; 067-011-4104, – або ж дочекатися платіжки, яку принесуть безпосередньо в помешкання.
– Уже із 27 січня листоноші розпочали розносити по квартирах повідомлення, де вказана сума до оплати відразу за січень і лютий, – додав керівник Кам’янець-Подільського відділення АТ «Хмельницькгаз» Яків ГАРШТ. – Тому людям потрібно їх дочекатися. Бігти до Центру обслуговування клієнтів не обов’язково.
У віддалені села, за словами Олександра Васильовича, платіжки доставлятимуть контролери.
У січні – лютому штрафні санкції не застосовуватимуть, мовляв, треба адаптуватися і звикнути до нововведення. Сплатити за послугу доставки газу абоненти мають до 20 числа поточного місяця. У подальшому, в разі протермінування, нараховуватимуть подвійний коефіцієнт.
До речі, громадяни, котрі мають пільги чи субсидії, отримають відшкодування за транспортування.
Маємо і приємну новину:
куб газу вже із 1 січня коштує 5,86 грн (із ПДВ), тобто подешевшав на одну гривню.