Вівторок, 11 Травня 2021 р.
19 Лютого 2021

КОМУНАЛЬНИЙ АВТОПАРК МІСТА. РЕАЛЬНІСТЬ

Плачевний стан комунального транспорту нашого міста – проблема ненова. Але сьогодні вона настільки актуальна, що, здається, досягла піку. Бо при подальшій бездіяльності Кам’янець просто отримає колапс у цьому питанні.

На сьогодні в місті діють п’ять маршрутів (у тому числі соціальний для перевезення дітей з інвалідністю), які обслуговує комунальне підприємство «Комунтранссервіс». Спеціально розроблені маршрути забезпечують безкоштовне перевезення по місту пільгових категорій населення. А вартість платного проїзду для охочих – 2,5 грн.
Для загальної інформації: за 2020 рік комунальні автобуси перевезли майже 680 тисяч пільгових пасажирів та 12,5 тисяч платних. Це свідчить про те, що вони відіграють важливу роль у транспортному сполученні міста та є затребуваними для багатьох кам’янчан.

АВТОПАРК

Таке транспортне навантаження сьогодні лежить на п’яти великих автобусах. А це означає: один автобус на один маршрут. І жодної резервної маши­-ни, яка б, у разі потреби, могла виїхати на заміну.
Відсутність «запасного» справ­ного автомобіля – це і є перша болюча проблема нашого комунального автопарку, яка додає чимало клопотів водіям. Адже для того, щоб автобуси справно курсували за графіком, доводиться їх ремонтувати в обідню перерву або ж уночі. Причому, роблять це самі водії, яких на підприємстві «Комунтранссервіс» працює шестеро.
Друга величезна проблема – технічний стан авто. Розпочнемо з того, що приїхали ці машини до Кам’янця вже зношеними. Так, вони великі та зручні для пасажирських перевезень. Але їхній середній вік – 26 років…
Відносно «молодими» серед п’яти машин є два VOLVO, яким по 15 років. Однак і вони мають технічні несправності, серед яких – закодований доступ до діагностики. Інші три автобуси – «Mercedes-Benz», кожен із яких потребує кузовних робіт. З інших несправностей: некоректна робота коробки передач, необхідність ремонту двигуна, заміни компресора, професійних зварювальних тощо. Через вік автобуси постійно потребують ремонту. Їхній стан просто жахає: в одному провалюється центральний прохід, в іншому немає задніх вікон, зношені сидіння і система закривання-відкривання дверей, пошкоджений дах. Швидкий кінець водії пророкують «Мерседесу», в якому через несправний двигун великий розхід моторного масла.
– Усі поточні ремонти виконуються руками самих водіїв, які при потребі виходять на роботу о п’ятій годині ранку та сидять тут до пізньої ночі, самі без належних умов миють ці автомобілі та намагаються тримати їх в належному стані, – каже директор підприємства Сергій МАЛАНЧУК.
Крім того, є ще один нюанс. Один із цих п’яти справних ав­тобусів належить колишньому народному депутату Володимиру Мельниченку, і наразі «Комунтранссервіс» його орендує, але вже в листопаді цього року має повернути власнику.
Є в автопарку ще шість неробочих автобусів. Усі вони тех­нічно несправні, схожі на металобрухт, який навряд чи підлягає ремонту.
– Ці машини я такими прийняв, прийшовши на посаду директора, – каже Сергій Маланчук. – Вони роками тільки займають місце в гаражі, і їх немає сенсу ремонтувати. Серед несправних автобусів, до речі, також два орендні, які маємо повернути.
Через старий автопарк підприємство має збиток, це амортизація машин. Ми вкладаємо гроші, а віддачі від цього не маємо.

УМОВИ РОБОТИ

Без води, санвузла та опалення, з дірявими стінами і дахом – а це вже про приміщення-бокс для комунального автопарку, де автобуси ремонтують, миють, обслуговують, де водії відпочивають та обідають. І дивитися на це без відчаю неможливо. Оглядова яма постійно затоплюється, бо немає дренажу води. Через відсутність опалення ремонт машин у зимовий період перетворюється на справжнє випробування, а через відсутність складу мастильні матеріали й запчастини зберігаються в орендованому офісі. Крім того, є необхідність встановити сигналізацію, бо неодноразово траплялися крадіжки. Багато чого підприємство зробило самотужки. Багато сил і часу працівники витрачають на те, щоб тримати «на ходу» комунальні машини. Інакше цей транспорт просто зупинився б.
– Це не гараж, а крематорій. Умови жахливі. На вулиці мороз – і в нашому приміщенні мороз. Під час зливи тече на голову. Але є в цьому плюс – підкладаємо відра, щоб потім помити автобуси, – жартують водії, які за невелику зар­платню вкладають у свою роботу багато праці й натомість заслуговують віддачі.

ПЕРСПЕКТИВИ

Насправді ж, у цій ситуації зовсім не до жартів. Комунальний транспорт нашого міста потребує термінового реанімування. І це одне з перших питань, що стоять перед міською владою.
– Ми розуміємо всю критичність становища і ставимо на меті це виправити, – каже міський голова Михайло ПОСІТКО. – За моїм розпорядженням уже створена робоча група під моїм головуванням, до складу якої входять фахівці галузі та відповідальні структурні підрозділи міської ради. Спільно розроб­ляємо програму розвитку комунального транспорту, вивчаємо питання придбання автобусів, на що необхідно 5-6 мільйонів гривень. Розраховуємо на бюджет розвитку, а також – на підтримку депутатів у цьому питанні. Лише разом ми зможемо зробити гарну справу для нашого міста.

Пресслужба міської ради.