Четвер, 18 Квітня 2024 р.
6 Травня 2022

ПЕРЕСЯДЕМО НА КОНЕЙ?

4 травня стався транспортний колапс. Якщо зранку мешканці віддалених районів громади попутками ще дісталися до центру міста, то після обіду виїхати вже було неможливо. Напередодні Кам’янець-Подільська міська влада повідомила, що через проблеми з постачанням пального на АЗС і величезні черги на маршрути не виїхали 40 приватних автобусів. Але комунальний транспорт здійснює перевезення у звичному режимі.

У середу вранці до міста добиралася із сусідами, які їхали на роботу. Але не чекати ж їх цілий день, доки повертатимуться додому. На комунальний не встигла. Тому йшла пішки. Добре, що Довжок недалеко, і я маю вільний час та здоров’я. А що робити людям з віддалених сіл? – обурюється 70-річна пані Анастасія.

І в такій ситуації опинили­ся сотні кам’янчан: із селища цук­розаводу, Першотравне­вого, Смирнова, мікрорайону Жовтневого.
Міська влада невиїзд на рей­си водіїв приватних маршруток назвала саботажем, мовляв, «хайп» на темі війни – злочинні дії:
«Адже спрямовані на розхитування ситуації в громаді, Україні. Ворог мріє про наш розбрат і де­стабілізацію. За станом на ранок 4 травня, на 5-ти із 13 АЗС є пальне. Комунальний транспорт курсує. А от дехто з приватних перевізників вирішив на темі тимчасової нестачі пального в країні «підзаробити». Це недопустимо,цитуємо пост міського голови Михайла ПОСІТКА в соцмережах. – Уряд, РНБО обіцяють, що в найближчі дні ситуація з пальним буде вирішена. Не забуваємо, що хоч наша громада досі в тилу, але країна у війні. Всі потреби і сили – армії, на посівну, на життєво важливу інфраструктуру. Ворог підступний. Він руйнує наші сховища пального.
Черга по пальне не перешкода для виїзду на маршрут. Це тим­часова незручність. Єдність, розуміння, недопустимість будь-якого шантажу – це сьогодні на часі».

А от перевізники пояснили причини простіше:
– Ніхто не страйкує. До міського голови перевізники звернулися із проханням, аби дозволили продавати пальне для нас по 20 літрів в одні руки. Бо вистояти чергу і взяти лише 5 чи максимум 10 літрів узагалі не варіант, – каже голова міської Спілки перевізників Микола ЧАЙКОВСЬ­КИЙ. – І це не наша забаганка, а вимога часу. Бо нам треба заправитися хоча б на 20 літрів. Тому водії вистоюють одну чергу, потім їдуть на іншу заправку і стоять там. А третього травня цілий вечір була повітряна тривога, АЗС не працювали, тому хлопці ввечері не мали можливості заправитися, а зранку через довжелезні черги не встигли. Подекуди змушені по 4-5 годин стояти. Спілкувалися ми і з представниками заправок. Вони кажуть, що потрібні звернення міського голови і списки авто, яким можуть видавати пальне в необхідній кількості та без черги.

Уже понад тиждень шоковані ситуацією, що склалася, і пе­ревізники району. Їм пального треба значно більше, а де його брати, ніхто не каже.
Пасажирам перевізників району в рази гірше, адже пішки в Супрунківці, Підпилип’я чи Стару Ушицю не підеш.
– На заправках дають тільки по 5-10 літрів. А для віддалених рейсів – це крапля в морі. Тому змушені скорочувати кількість рейсів. Якщо до Підпилип’я було 2, то тепер залишили один. Там, де було 10, стало 6, де було 3 – тепер один. Я в суботу на заправці 2,5 години вистояв. Зрозуміло, що рейс пропустив, бо не мав на чому їхати. І ніби всі розуміємо, що війна, нищать наші нафтобази, але ж люди із сіл приїхали до міста, тому треба якось повернутися. Ціни в селах у магазинах такі, що не накупиш­ся, і не все є. Дешевше до Ка­м’ян­ця поїхати. А є пасажири, які вже бояться сюди їхати. Кажуть: «Ти нас привезеш, солярки не буде, то чим назад поїдемо?».

І це частинка крику душі перевізників на Кам’янець-­Подільській автостанції. Водії один наперед одного розповідають проблеми, з якими зіштовхнулися вони і пасажири, вже навіть разом напрацювали шлях вирішення:
виділити заправку, яка б обслуговувала лише перевіз­ників, видавала їм пального стільки, скільки треба. В плюсі будуть усі. Бо ж клієнтура буде стабільною і без довгих черг. Щоправда, не знають, куди звертатися зі своєю проблемою і шляхом її вирішення. І вже неабияк бояться чуток, що пальне зросте до 60 грн.
Інформація з центральних новин про те, що ворог знищив більш ніж 20 нафтобаз, розташованих на території нашої держави, про проб­леми з логістикою в Європі для доставлення пального в Україну змушує всіх нерву­вати і через перевезення, і ціну на продукцію, яка залежить від вартості й наявності пального. Проте всім нам залишається вірити Уряду й РНБО, які обіцяють, що в найближчі дні ситуація з пальним буде вирішена. Тому коней і велосипеди поки не поспішайте купувати.