Четвер, 18 Серпня 2022 р.
24 Червня 2022

«НАФТОГАЗ» – ЯК ОСТАННЯ НАДІЯ

Газовий «сюрприз» минулого тижня чекав на побутових споживачів з усіх регіонів України. Виявляється, ще півтора місяця тому без жодного попередження всіх автоматично, за рішенням Уряду, перевели від «Хмельницьк­газзбуту» до нового постачальника «останньої надії» – ГК «Нафтогаз України». Про це офіційно стало відомо 15 червня. Цього дня на сайті нового постачальника та обласних газорозподільних компаній з’явилися офіційні повідомлення з цього приводу.
Першими збентежилися клієнти, котрі розрахувалися за газ, використаний у травні, але, як з’ясувалося, вже не своєму газовому постачальнику. Чи повернуться їм ці кошти, де брати нові рахунки від «Нафтогаз України», куди тепер подавати показники газу, і, загалом, як розібратися з усіма цими газовими пертурбаціями – розбирався «Подолянин». У процесі дійшли висновку: якщо користувачі інтернету швидко роздупляться з нововведеннями, то стареньким пенсіонерам, які не дружать із сучасною технікою, без сторонньої допомоги розібратися буде складно.

ЩО Ж КАЖУТЬ У «ХМЕЛЬНИЦЬКГАЗЗБУТІ»

Як повідомив «Подоляни­-ну» прессекретар ТОВ «Хмельницькгаззбут» Олександр КАЛІНЕР, із 1 травня всіх побутових споживачів, тобто населення, автоматично перевели до постачальника «останньої надії»:

– За рішенням Кабміну, тепер функцію газопостачальника виконує «Нафтогаз України». Панікувати не варто – населення без газу не залишається, воно продовжує отримувати блакитне паливо від нового постачальника за діючою пільговою ціною.
Якщо в споживачів є переплата за газ, бо вони сплатили за споживання у травні на початку червня, або ж не використали блакитне паливо, яке придбали на рік за пільговою ціною в рамках акції від «Хмельницькгаззбуту», потрібно звернутися до відділень «Хмельницькгаззбуту» або Центрів обслуговування клієнтів і написати заяву на повернення
коштів. Їх повернуть на банківські рахунки споживача. Щоправда, наразі розглядається механізм автоматичного зарахування переплат на рахунки нового постачальника. Сподіваємося, що це питання вдасться вирішити на користь споживачів, яким уже не потрібно буде йти і писати заяви. У разі позитивного вирішення, ми додатково поінформуємо наших клієнтів.
Хоч наразі «Хмельницькгаз-­збут» не має доступу до державного газу за пільговою ціною, втім перемовини щодо закупівлі «соціального» ресурсу для населення за такою ціною тривають. Про їх результати також повідомимо додатково.
Утім наголошуємо: якщо в споживача є борги перед «Хмельницькгаззбутом» до 30 квітня, то він має сплатити їх газопостачаль­нику, якому заборгував. Під час воєнного стану ми не відключали боржників від газопостачання і не штрафували. Тому розрахуватися потрібно, бо це обов’язок споживача, від якого закон нікого не звільняє. Тим паче, що громадянам, які отримують субсидію і мають борги за комунальні послуги, можуть її не перепризначити на наступний опалювальний сезон.
У Viber-боті та особистому кабінеті споживачам, як завжди, доступні дані про нарахування за спожитий газ і оплати за попередні періоди.
«Хмельницькгаззбут» продовжує постачати природний газ і електроенергію бізнесу. Компанія не припиняє своєї діяльності на ринку енергоносіїв для юридичних осіб, виконує і виконуватиме надалі всі договірні зобов’язання. Запроваджені Кабміном обмеження щодо постачання газу населенню жодним чином не впливають на роботу ТОВ «Хмель­ницькгаззбут» у бізнес-сегменті.

Одразу слід наголосити, що нововведення не торкнули­ся плати за доставку блакитного палива. Прессекретарка АТ «Хмельницькгаз» Леся АНД­РЕЙКО наголосила, що доставка сплачується, як і раніше, їхній організації. Жодних змін не сталося.

ПОЯСНЕННЯ «НАФТОГАЗУ»

Чому споживачі про нового постачальника дізналися постфактум, де шукати нові рахунки і куди тепер передавати показники? Ці запитання ми пере­адресували до менеджерки зі зв’язків із громадськістю де­партаменту маркетингу та роботи з клієнтами НАК «Нафтогаз» Галини РУСАНЕВИЧ. За її словами, до компанії приєдналися 8,8 міль­йона нових клієнтів. Це сталося через те, що попередні газопос­тачальні компанії пе­рестали виконувати свої функції. Власне така ситуація заплутала споживачів, бо вони були впевнені, що весь травень отримували газ від свого «Газзбуту», а не «Нафтогазу», а дехто навіть встиг сплатити старому постачальнику. Це з’ясувалося згодом, бо такі особ­ливості системи обліку.

– Ми у червні закриваємо ало­кацію, тобто визначення обсягу газу, який було фактично передано споживачу, за травень. 1 червня побачили, що клієнти, які отримували газ у травні, споживали його від ГК «Нафтогаз України». Так відбулося тому, що ми не бачимо даних день у день. З’ясувалося, що в постачальника «останньої надії» з’явилися 8,8 млн споживачів: ко­ли почали формувати рахунки для своїх клієн­тів за травень, побачи­-ли, що нові клієнти також отримували газ від ГК «Нафтогаз України» з 1 травня.
Укладати додаткові договори не потрібно, адже перехід відбувся автоматично. Нові клієнти будуть отримувати послуги за однією з най­вигідніших цін на ринку – 7,96 грн/м3. Багато постачальників змінили тариф із 1 травня. Ми залишилися при старій ціні, розуміючи, наскільки це важливо. Будь-яке подорожчання в умовах воєнного стану людям важко перенести. Робитиме­-мо все можливе, аби ця ціна збереглася щонайменше до кінця року. Наразі ми стабілізували ситуацію і будемо спостерігати за розвитком подій.

– Куди передавати показники газу, використаного за місяць?
– Показники потрібно подавати облгазам, тобто туди, куди і раніше. Ми не виконуємо функції передачі показань, ми лише постачаємо газ. А ось оплати, починаючи з 1 травня, слід здійснювати на рахунок «Нафтогазу», а не до попередніх постачальників.

– Де взяти новий рахунок?
– Зі зміною постачальника споживач має отримати новий номер особового рахунку. Його можна отри­мати у чатботі GASUA у Viber, Telegram і NaftogazGasSupply у Facebook-Messenger. Для цього потрібно вказати свій ЕІС-код – пер­сональний газовий номер споживача. Він зазначений у платіжках або в особистому кабінеті «104.ua», у розділі «Інформація 0/Р».
А ще номер особового рахунку можна дізнатися телефоном у контакт-центрі. Без нового номера особового рахунку неможливо зареєструватися в особистому кабінеті «Нафтогазу».
Отримати рахунок за спожитий газ у травні можна кількома зручними способами, зокрема:

 зареєструвавшись в особис­тому кабінеті на my.gas.ua (номер особового рахунку можна отрима­ти в чатботі або контакт-­центрі);
 у чатботі GASUA у Viber, Telegram і NaftogazGasSupply у Facebook Messenger;
 «Укрпоштою» після 20 числа поточного місяця.

ГК «Нафтогаз України» пропонує своїм клієнтам декілька зруч­них способів оплати рахунку:
За реквізитами:
ТОВ «ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА
КОМПАНІЯ
«НАФТОГАЗ УКРАЇНИ»
ЄДРПОУ: 40121452
IBAN: UA89300­46500­0000­
0260­3230­120­42
в АТ «Ощадбанк» м.Києва
МФО 300465

Онлайн:
 в особистому кабінеті на my.gas.ua (номер особового рахунку можна отримати в чатботі або контакт-центрі);
 у чатботі GASUA у Viber, Telegram і NaftogazGasSupply у Facebook Messenger;
 через сайти та мобільні додатки банків;
 за допомогою платіжних сис­тем (Portmone, LiqPay, EasyPay, iPay, Apple Pay, Google Pay).

Офлайн:
 через платіжні термінали самообслуговування;
 у будь-якому відділенні банку;
 через відділення Укрпошти або Нової пошти.

Ми формуємо платіжки щомісяця 10-15 числа. Сума до сплати розраховується на основі даних про спожитий газ, які передає ваш оператор ГРМ (облгаз).
Додам, що при оплаті за газ в особистому кабінеті на my.gas.ua або в чатботі GASUA до 30 червня нараховується 1% знижка клієнту, яку він може використати під час наступного платежу.

– Куди звертатися по роз’яснення?
– Ми як новатори в сенсі того, що відповіді на всі запитання можна отримати онлайн – на нашому сайті чи у вищеперелічених чатботах, так і консерватори, бо до послуг наш контакт-центр: 066-300-2-888, 098-300-2-888, 093-300-2-888.