Неділя, 14 Серпня 2022 р.
8 Липня 2022

ПІДВИЩЕННЯ ТАРИФУ БУДЕ. АЛЕ НА СКІЛЬКИ?

Уже не один місяць перевізники маршруток просять владу скоригувати вартість проїзду. Стверджують, що через стрімке підвищення цін на пальне змушені працювати у збиток, але влада їх не те що не чує, а й на поріг «білої хати» не пускає. Кажуть, що тариф 8 грн за поїздку закладали з вартістю пального 27 грн за літр, натомість сьогодні маємо 57. Про свої поневіряння й аргументи щодо необхідності підвищення ціни йшлося 4 липня на пресконференції, куди покликали місцеві ЗМІ.

Розпочали з наболілого.
Ми­нулого тижня у фейсбуку Ка­м’янець-Подільська міська рада оприлюднила інформацію про бажання перевізників підвищити тарифи на проїзд у маршрутках, де йшлося про вартість 17-18 грн. Утім пере­візники заперечують, що по­давали розрахунки з такими цифрами.

– В інтернеті багато пишуть, що перевізники хочуть 18-20 гривень. Коментарі отримали негативні, мов­ляв, губа їм не трісне, – ка­же голова Спілки перевізників міста Микола ЧАЙКОВСЬКИЙ, який віднедавна обраний головою Правління бригад перевіз­ників Кам’янець-Подільської тергромади замість Ігоря РУДКОВСЬКОГО. – Але ми такі цифри не надавали. У січні подали до міської влади розрахунки на коригування цін на проїзд, ішлося про 14 гривень. Оскільки викон­кому немає, повторно звернулися в травні, й найбільший тариф, який подавали, – це 14,20 грн. Потім зробили уточнення і подали 29 червня на сесію звернення із проханням скоригувати ціну проїзду в розмірі 13 гривень, оскільки паль­не вже було 56-59. Під документом підписалися всі бригадири. У жодному поданому докумен­ті не йшлося про 17-18 гривень.

Водії запевняли, що через шалений ріст цін на пальне та запчастини возити пасажирів за 8 грн – працювати у збиток. Казали, що хотіли зустрітися з міським головою, але одного разу їх вигнали з при­міщен­ня, а недавно навіть на поріг не пустили.

– Бачимо, що нас футболять, і нічого не можемо досягти, – продовжує Микола Станіславо­вич. – Тому вирішили звернутися по юридичну допомогу: перевіз­ники уклали договір з адвокатським бюро «Антонюк і партнери». Зверталися також до президен­та України та Мін’юсту. Цікавилися, чи можуть міський голова і депутати розглянути наше питання на сесії, коли немає виконкому?
У верхах усно сказали, що можуть, і порадили найняти адвоката, який би допоміг юридично відстояти справедливість.
Бо ж пам’ятаємо, що з 2008 року питання підвищення тарифу передали на розгляд виконкому. Коли змінювали вартість із 5 до 6 гривень за проїзд, виконком розглянув і затвердив нашу пропозицію. А ось на сесії Михайло ПОСІТКО, котрий був тоді депутатом, а не міським головою, виступив проти підвищення, і питання розглядали знову. Тоді більшість депутатів проголосували за підвищення.
Недавно, коли прийшли на зустріч до мера, працівники поліції сказали, що пускаємо лише 8 людей, які записані. Правда, вийшов представник відділу пасажирсь­ких перевезень Ігор Янчук і розповів, що документи підготовлені на тариф 10 гривень, а ви, мовляв, просіть, може, вам дадуть 12. Але приїхав бус із працівниками Нацгвардії. Ми прийшли бомбити, чи що? Підходить старший із них і каже: «Хлопці, не кіпішуйте, не під­ходьте близько до дверей, а стійте там, щоб ми заходів не вживали!». Я бачу, що їм самим незручно, що той бус приїхав зі стількома людьми. Потім, правда, сказали, що вони привезли їх на перезмінку.
Але виходить, що дві людини приватизували міськвиконком.
На зустріч до мера не пустили, на сесію теж, мотивуючи тим, що заходять лише депутати та помічники.

Оприлюднили на пресконференції нові тарифи на пе­ревезення в громадському транс­порті, які почали діяти в інших містах: у Львові – 15 грн, Шепетівці, Старокостянтино­ві – 14 грн, Хмельницькому – 12 грн.

Микола Чайковський– Нам закидали, що в місті було багато переселенців, відповідно, й пасажирів. Нині їх залишилося близько 9000. І куди вони їздять?
А чому всі мовчать про те, скільки людей виїхали з міста, що студентів немає, а школярі на канікулах?! Я не можу зрозуміти, чому влада так не любить перевізників? Вони від ранку до вечора працюють, тривога чи нетривога – за кермом, справно сплачують усі податки, – продовжує голова Спілки перевізників міста Микола ЧАЙКОВСЬКИЙ. – Кажуть, що проїзд у комунальному не дорожчатиме. Та комунальний узагалі може їздити безкоштовно. І зараз поясню різницю. Приватний перевізник сам купив автобус, пішов на конкурс, сам ремонтує, заправляє, платить податки. Комунальний придбали за бюджетні гроші чи дали в оренду, або подарували, за бюджетні гроші ремонтують, заправляють, зарплату виплачують водіям, страхують.
Ніколи приватний перевізник самостійно не ухвалював рішення, зав­жди збиралися гуртом і вирішували. Ніколи не зашкалювали ціну проїзду, завжди погоджувалися на меншу. За ці роки відбувалися суди, антимонопольні комітети. І тепер хочемо спокійно працювати, тому ще раз просимо міського голову, депутатів, аби якомога швидше скликали сесію і вирішили це питання. За нашими розрахунками, ціна проїзду має становити 13 гривень.

Однак на сайті Кам’янець-Подільської міськради з’явився проєкт рішення, який має бути винесений на сесію міськради. У ньому вказано, що, враховуючи стрімке зростання вартості на пально-мастильні матеріали та збільшення мінімальної зар­плати, тимчасово встановити скоригований тариф для перевіз­ників міських маршрутів 10 грн, для комунальних автобусів – 7 грн. Але перевізники з таким тари­фом не згодні й готові надалі від­стоювати власні права. Та ще й невідомо, чи вдасться скликати сесію, і чи підтримають підвищення тарифів народні обранці.