ТУРИЗМ У РЕАЛІЯХ ВІЙНИ
25-26 квітня в Кам’янці-Подільському відбулося відкриття Національного туристичного форуму «Tourism.UA: змінити чи змінитися?», який став простором для сміливих ідей, покликаних окреслити майбутнє українського туризму в реаліях війни.
«В ЄДНАННІ НАША СИЛА»
На захід зареєструвалися більше як 300 учасників із різних куточків країни, в тому числі й з тимчасово окупованих територій, серед яких були представники державних установ, експерти турбізнесу, громадські діячі та ЗМІ. У перший день форум проводився у приміщенні Музею мучеників, що в монастирі Домініканок.
– Географія нашого заходу могла б бути набагато більшою, але сьогодні ми переживаємо не найкращі часи. Тільки вдумайтеся: туризм під час війни. Ми справді найсильніша нація, хто може говорити про такі речі, як туризм, у такий непростий час? – зазначив під час форуму міський голова Михайло ПОСІТКО. – Чому ми про таке говоримо? Тому що ми живемо, тому що ми мріємо, тому що ми ставимо перед собою мету і вже розуміємо ті виклики, які будуть стояти перед нами під час відбудови. Саме для цього ми з вами і об’єднуємося, адже в єднанні наша сила.
Особливу увагу приділили спорту, реабілітації та соціальному туризму. Учасники форуму надихалися прикладами проєкту Unbroken і чарівної «Бакототерапії», коли краса природи допомагає зцілювати серця. Саме на цьому зосередив свій виступ голова Староушицької громади Анатолій ТИМЧУК.
– Наша громада – це регіон, де немає промисловості, але є унікальні природні місця. І наш потенціал маємо використовувати правильно. Це каньйон річки Дністер, Бакота – як туристичний магніт, це Національний парк «Подільські Товтри», туристичні маршрути, локальні крафтові виробництва та місцева культура.
Також Анатолій Тимчук повідомив, що на території громади є табори для реабілітації ветеранів війни, військових та їхніх сімей, а також ВПО і дітей. Уже протягом року там проводяться різні майстеркласи, відповідні практики та водні активності. Під час таборів можна ознайомитися, як працювати з теплицями, де і як розпочати власну справу.
Не обминули й потенціал малих громад. Кейс Малієвецького палацу, легендарної Бакоти та ініціатива ООН «Найкращі туристичні села», що впроваджується нині в Україні, засвідчили, що навіть невеликі населені пункти можуть ставати магнітами для туристів.
ПІД ЗНАКОМ «ПОНИЗЗЯ»
Другий день форуму тривав на величних локаціях Старого замку. Серед древніх мурів говорили про майбутнє: як новітні технології можуть оживити туристичну галузь у часи викликів, яким має бути сучасне смарт-сіті, яку роль відіграють інноваційні платіжні технології у створенні зручного середовища для туристів; як цифровий маркетинг допомагає ефективно просувати бренди міст і регіонів на глобальній арені тощо.
Але форум дарував не лише інтелектуальні відкриття, а й гастрономічні враження. Шеф-кухарі найкращих хмельницьких ресторанів провели майстеркласи, відтворюючи забуті смаки Поділля. Легендарні голубці Бони та автентичні подільські лежні наповнювали замковий двір ароматами давнини й теплом традицій.
Кульмінацією події стало урочисте підписання меморандуму про створення унікального спільного комунального підприємства «Пониззя». Цей амбітний проєкт об’єднає зусилля Кам’янець-Подільської, Хотинської, Староушицької та Китайгородської громад задля спільного розвитку туристичного потенціалу і збереження історико-культурної спадщини унікального регіону.
Ангеліна ДЕЛИЧУК.