Середа, 22 Січня 2025 р.
16 Січня 2025

СКАНДАЛ НА КОЛЕСАХ

10 січня в сесійній залі міської ради відбулися громадські обговорення щодо тарифу на перевезення в міських маршрутках. Наразі кам’янчани платять 10 грн за поїздку – такий тариф міська рада затвердила в липні 2022 р. Він діє донині… щоправда, поки.

Про те, що вони хочуть більше, перевізники заявляли ще торік, серед аргументів були підвищення цін, зменшення па­сажиропотоків і дефіцит кад­рів. Пропозиції були такими:

ДП «Вєрон» ПП «Подільська Нива» – 18 грн;

ОВ «Транс-Поділля» – 16,45 грн;

ініціативна група перевізників-підприємців – 15,65 грн.

Перевізники наголошува­ли, що чинний тариф у розмірі 10 грн більше не відповідає сучасним економічним реаліям.

– Як бухгалтер, хочу сказати не поняттями, а цифрами. З 1 січня, як ми всі знаємо, подорожчали багато чинників, які впливають на перевезення. А ще витрати на пально-мастильні матеріали, ремонт двигуна, шини, гуму, страхування, заробітну плату працівникам. Якщо збити все це докупи, то сьогодні квиток має коштувати 18,75 грн. І тут ще не вкладено новий відсоток військового збору, – зауважила головна бухгал­терка ТОВ «Транс-Поділля» Ма­рія КОВАЛЬ.

Але департамент економіки і розвитку інфраструктури міс­та дійшов іншої думки.

– З урахуванням правок, які ми опрацьовували з відділом пасажирських перевезень, розрахунок середньої вартості тарифу має становити 12 гривень. Що стосується інших міст, то департамент економіки проводив відповідний моніторинг. Наприклад, в Ужгороді – 13 гривень, діє з 2024 року, в Івано-Франківську – 15 грн, теж діє з 24-го, в Луцьку – 14 гривень. У Шепетівці, Старокостянтинові – 12 гривень. У Хмельницькому – 12 гривень, але там також подали розрахунки на підвищення, і поки що рішення не ухвали­-ли, – зазначила директорка департаменту Майя ГУРСЬКА. – Звичайно, розуміємо, що будь-який суб’єкт господарювання, який надає послугу, або вироб­-ляє продукцію, або виконує будь-­яку роботу, має отримувати заробітну плату і покривати витрати. Я вам доповіла той економічно обгрунтований стан на сьогодні з урахуванням правок, які були взяті до уваги.

Після оголошення рішення ДЕРІМ про можливий тариф 12 гривень перевізники ви­словили категоричне обурення. Вони стверджували, що це не покриває навіть базових витрат, і наполягали на підвищенні. А ще водії заявили, що, в разі ухвалення «незадовільного» тарифу, потрібно скоротити кількість маршрутів або припинити обслуговування міс­та.

Зі свого боку місцеві жи­телі, які прийшли висловити власну позицію, не залишилися осторонь. Люди обурювалися не лише можливим підвищенням вартості проїзду, але й низькою якістю послуг, які нині вже не відповідають їхнім очікуванням. Містяни скаржилися на переповнені маршрутки, де «немає чим дихати»; неналежний технічний стан ав­тобусів, грубе поводження водіїв, непрозорість прибутку пе­ревізників.

– Перший маршрут завжди битком набитий. Кількість машин зменшилася, значить дохід на одного водія збільшився. Про витрати і збитки ви говорите, а про дохід жодної інформації не на­даєте, додала громадська активістка Наталія КІЯЩЕНКО.

Зіткнення інтересів швидко переросло у сварку й боротьбу за мікрофон. Голоси підвищувалися, а аргументи дедалі частіше звучали у групі взаємних звинувачень. Про подальшу долю тари­фу на перевезення «ПОДОЛЯНИН» дізнався в начальника від­ділу пасажирських перевезень міськради Володимира КОНД­РУКА.

– Попереду ще мають бути два етапи: рішення міської ради про скасування попереднього тарифу, що був прийнятий 2022 року, і рішення виконавчого комітету із встановлення нового тарифу, – повідомив Володимир Володимирович. – Після цього буде відомо, коли набуде чинності новий тариф і в якому розмірі.

Сюзанна СИРОТЮК.