Вівторок, 15 Жовтня 2024 р.
4 Липня 2014

У КОГО НАЙШВИДША МАШИНА?

Кам’янецькі стрітрейсери виходять із тіні, організовуючи показові благодійні змагання.

29 червня вулицю Чехова перекрили працівники ДАІ: тут за підтримки місцевої влади і при величезній кількості глядачів проходили змагання з вуличних автоперегонів під назвою «Драг-рейсинг». Організував це дійство, до речі, вже вдруге, кам’янецький дантист Андрій Бомк, який ще торік заснував у місті стрітрейсерський клуб «Streeter UA».

Андрій Бомк – Для Кам’янця-Подільського такі вуличні гонки новинка, але у світі, та й в Україні, вони досить поширені, – розповідає Андрій. – Дві машини одночасно стартують і змагаються на швидкість. На вулиці Чехова була дистанція довжиною 402 метри, оскільки ще 200 метрів потрібні для гальмування. Змагаються учасники по двоє і на виліт, доки у фіналі не поміряються швидкістю найкращі. Для участі у змаганнях стрітрейсери вносили кошти (60-120 гривень), частина яких пішла на призовий фонд, а решта – на благодійність для дітей-сиріт. Участь брали не лише кам’янчани, а й гонщики із Тернополя, Чернівців, Хмельницького.

– Дехто вважає, що стрітрейсери – це такі собі мажори на дорогих авто, які хочуть довести, у кого воно крутіше. Які марки машин стартували у кам’янецьких змаганнях?

– Змагання проходили за класами автомобілів. В ідеалі суперники мали б розділитися залежно відГонки потужності двигуна, ваги автомобіля тощо. Однак зважаючи на те, що було небагато учасників (25, не враховуючи картингістів), ми розділяли лише за кінськими силами. Вийшло 5 класів. У першому (до 100 к.с.) – змагалися переважно ВАЗи, у другому – більшість іномарок, третій-четвертий – лише іномарки. Але «червоних «Феррарі» не було.

– А що показували спідометри?

– До 200 кілометрів за годину. Більше, мабуть, ніхто не витискав.

– Розповідають, що у нашому місті стрітрейсери полюбляють і вночі погасати, але вже без контролю ДАІ.

– Є таке (усміхається). Буває, що може зібратися 10-15 машин і поганяти проспектом, поки ДАІшник не прибуде і не попросить роз’їхатися.

– То, все ж таки, перегони варто сприймати як розвагу чи як серйозний спорт?

– Як розвагу. В нас немає настільки підготовлених машин, щоб їздити, скажімо, у Київ на такі чемпіонати. Хоча кам’янчани іноді вирушають в інші міста, як-от Тернопіль, на змагання не дуже високого рівня.

Отож, перейдемо до переможців кам’янецьких швидкісних перегонів: I клас – Андрій Сапоговський (ВАЗ-2170); II – Сергій Тонкоглаз («Ореl Vectra»); III – Андрій Бомк («Volkswagen Passat»); IV – Андрій Волосковський («Audi-TT»); V клас (картинг) – Борис Боднар.