Вівторок, 12 Листопада 2024 р.
8 Лютого 2024

СТРІМКА ЛАНЬ ТІЛЬКИ В НАЗВІ

Зійшов сніг, зійшов лід, засвітило сонце, і одна з візитівок Кам’янця – міст «Стрімка лань» – продемонструвала всім, хто ще не побачив чи не відчув, свої чорні зіниці. Ви­ляючи між ямами, немов на автодромі, водії вже давно використали весь наявний запас нецензурної лексики. Але ж то не допоможе….

Що ж тоді допоможе? Від­повідь на це запитання – купа грошей і переможний мир! Поки ми сподіваємося на те та інше, шляхові підрядні бригади Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області розпочали латання дірок після хвилі обурення і критики.
Першою під роздачу потрапила міська влада – їй заки­дали звинувачення, що, мо­же, замість тротуарної плитки треба було рятувати міст? Але в мерії нагадали народу про те, що всі знали, але забули, – 14 лю­того 2001 р. сесія міськ­ради ухвалила передати міст із комунальної до державної власності, отже комунальні підприємства нашої громади не можуть ні ремонтувати ці ділянки, ні робити на них інші види робіт, оскільки це є нецільовим використанням коштів.
8 жовтня 2004 р. уряд видав розпорядження про таку пе­редачу. В листопаді 2005 р. відбулися випробування мос­ту «Стрімка лань» фахівцями з київського НДІ ім.Шульгіна (Київ): 8 КамАЗів, навантажених по 25 тонн, тричі почергово заїжджали на міст, випробовуючи його на міцність і ступінь зношеності. І тоді було все гаразд.

Із того часу держава ще двічі звертала увагу на своє майно. 2013-го з Держбюджету було виділено на «Лань…» два мільйони гривень. Ремонтні ро­боти виконувалися влітку силами Хмельницької філії Вінницького ПАТ «Південьзахідшляхбуд». А перед тим експертна група при Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області повністю обсте­жила наш міст. Згідно з її висновками, загроз руйнації опор не виявлено. Тоді обласна вла­да, опираючись на вис­новки фахівців, вирішила: якщо зробити гарне дорожнє покриття, воно не не дасть опорам замокати і руйнуватися. Проте було обраховано і вартість повного капремонту мосту, яка на той час сягала понад 120 млн грн.
2013 року 450 тонн асфальтобетону було спочатку покладено як вирівнювальний шар, який відстоявся, а далі робота завершилася поверхневим обробітком покриття. Фахівці-ремонтники пообіцяли його гарантію за держ­стандартами до наступного поточного ремонту десь на років сім, утім зауваживши, що покриття насправді може стояти десятки років.
Знову держава зайнялася нашим мостом 2021-го. В лютому того року керівництво рай­держ­адміністрації повідомило, що розроб­ляється проєктно-кошторисна документація ремонту мосту «Стрімка лань». На його відновлення буде спрямовано близько 4,5 млрд грн у рамках програми «Велике будівництво». Але раніше за «Велике будівництво» прийшла Велика війна…
Зрозуміло, що тепер міст може сподіватися тільки на необхідну, так би мовити, швидку допомогу.
Як повідомили у Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області, на тих ділянках шляхів області, де через часті переходи добової темпе­ратури повітря через нуль, атмо­сферні опади та перевантаження транспортних засобів, спостерігається знач­ний негативний вплив на зношене дорожнє покриття: з’являються вибоїни, просідання та утворення деформації. Користуючись сприятливими погодними умовами, шляхові підрядні організації розпочали роботу органомінеральною сумішшю, яка дозволяє закривати аварійну ямковість навіть при таких температурних режимах.
Роботи тривають на автодорогах міжнародного та національного значення, в тому числі й Н-03 Житомир – Чернівці через Кам’янеччину.
Зокрема, на мосту «Стрімка лань» нині працює бригада шляховиків філії «Кам’янець-Подільська ДЕД».
– Уже розпочали підготовчі роботи із закриття ямковості, – розповів «Подолянину» 7 лютого бригадир Володимир СЛАВІНСЬКИЙ. – Сьогодні ми розчистили весь міст і будемо довбати ями, готуючи їх під закриття асфальтом. Думаємо, що десь у четвер або п’ятницю зробимо.