Понеділок, 23 Червня 2025 р.
19 Червня 2025

«ЕЛЕКТРОННІ СЕРВІСИ ДМС УКРАЇНИ – ЗРУЧНО, ПРОЗОРО ТА СУЧАСНО»

У сучасному світі цифрові технології відкривають нові можливості для покращення якості адміністративних послуг. Державна міграційна служба України активно впроваджує елект­ронні сервіси, які дозволяють громадянам отримувати послуги швидше, зручніше та без черг. Саме про електронні сервіси, які запроваджені Державною міграційною службою України, говоримо з начальником управління ДМС України у Хмельницькій області Олегом ПАНЬКОВИМ.

– Олеже Михайловичу, що таке електронні сервіси, і яка їх кіль­кість налічується на сьогодні?
– Електронні сервіси – це всі види послуг і сервісу, які надаються за допомогою електронних засобів (наприклад, за допомогою інтернету). Вони створені з метою підвищення якості надання адміністративних послуг і зменшення корупційних ризиків у діяльності підрозділів ДМС України. Станом на сьогодні, Міграційна служба України запровадила 17 електронних сервісів, за допомогою яких особа може здійснити такі дії, зокрема:

– записатися в електронну чергу на оформлення закордонного паспорта або паспорта громадянина України у вигляді ID-картки;

– відстежити статус оформлення біометричних документів;

– отримати платіжні реквізити для оплати вартості документів;

– заздалегідь перевірити транс­літерацію (ПІБ) в закордонному пас­порті та ID-картці;

– перевірити дійсність паспорта за базою даних «Недійсні документи»;

– обрахувати термін перебування в Україні (для іноземців) за допомогою «Міграційного калькулятора»;

– отримати інформацію щодо територіального підрозділу за відповідним кодом;

– подати відгук про якість отримання адміністративних послуг у територіальному підрозділі ДМС України тощо.

– Ці сервіси доступні всім громадянам?
– Сервіси розраховані на повнолітніх громадян України, які бажають отримати адміністративні послуги, що входять до компетенції ДМС України. Відзначу, що всі електронні сервіси є змістовними і важливими. Вони містять не лише законодавчу базу, яка регламентує надання адміністративних послуг громадянам, але й додаткову інформацію, що слугує інформаційним доповненням до сервісу.

– На Вашу думку, які основні переваги електронних сервісів?
– Щодо переваг, то хотів би відзначити таке:

l Доступність 24/7 – користуйте­ся послугами у зручний для вас час.

l Швидкість і зручність – мінімум черг та бюрократії.

l Прозорість – чіткі етапи надання послуг і контроль за процесом.

l Безпечність – захист персональних даних і перевірка справжності документів.

– Ви згадали про сервіс «Елект­ронної черги», розкажіть, як саме відбувається реєстрація?
– Сервіс «Електронна черга» – електронна система організації при­йому фізичних осіб за попе­реднім записом або згідно з поточною чергою з можливістю запису за допомогою онлайн-сервісу, через термінали, а також Єдиний державний портал адміністративних послуг та інші інтернет-портали. Реєстрація в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу здійс­нюється фізичною особою самостійно шляхом заповнення відповідної форми на сайті ДМС України за посиланням: https://dmsu.gov.ua/services/online.html. Після реєстрації в електронній черзі за допомогою онлайн-серві­су фізичній особі на зазначений нею під час реєстрації номер те­лефону надсилається SMS-повідомлення про реєстрацію, в якому зазначаються орган ДМС, номер у чер­зі, дата і час прийому. Звертаю увагу, що одна реєстрація означає надання однієї послуги одній особі.

– Що робити мешканцям ре­гіо­ну в разі відсутності місць у черзі?
– Відсутність місць в онлайн-­сервісі на сайті не означає відсутності місць узагалі. Сервіс побудовано таким чином, що приблизно третина відвідувачів записується через онлайн-сервіс, третина – через термінал у підрозділі (за наявності), а ще третина – це поточна черга «сьогодні на сьогодні».

– Чи можуть працівники Міграційної служби впливати на роботу електронної черги?
– Система електронної черги функціонує централізовано в ав­томатизованому режимі, тому працівники територіальних підрозділів не мають технічної можливості впливати на її роботу.

– Де ці сервіси знаходяться та як ними користуватися?
– Сервіси доступні на офіційно­му сайті ДМС України. Для користування ними достатньо зайти на сайт і обрати необхідний сервіс. За допомогою простих та зрозумілих покрокових підказок ознайомитися з інформацією щодо отримання однієї з послуг. Усі електронні сервіси є безкоштовними та доступними в будь-який час. Крім цього, для зручності відвіду­вачів у територіальних підрозділах Міграційної служби та місцях вільного доступу громадян додатково розміщені інформаційні буклети з QR-кодами, за допомогою яких можна власноруч і за лічені хвилини записатися до електронної черги на оформлення біометричних документів, перевірити стан їх готовності або ж залишити відгук про роботу підрозділу та якість надання адмінпослуги.

– Куди мешканці області можуть звернутися в разі виникнення запитань щодо роботи Вашої служби?
– В Управлінні ДМС області працює «Гаряча лінія» за номерами: (0382) 65-03-06 та (093) 273-85-10, де мешканці області можуть отримати фахову консультативну допомогу протягом робочого часу щодо питань, які входять до компетенції служби.

Пресслужба ДМС України у Хмельницькій області.