БРЕНД МІСТА: НЕВДАЛА АЙДЕНТИКА ЧИ ПРОРИВ?
23 жовтня під час 59-ї сесії міської ради депутати затвердили новий бренд міста, на розробку якого з міського бюджету було виділено майже 100 тис. грн. Уперше його побачили ще влітку. 23 липня команда брендингової агенції M360 Agency зробила презентацію, на якій були присутні представники мерії, депутати, підприємці, освітяни, діячі культури, креативних індустрій, активна молодь. Агенція представила нову візуальну й ідейну ідентичність Кам’янця-Подільського, у центрі якої, на їхню думку, – переосмислення взаємин міста з його історією, сучасністю, майбутнім і людьми. Бренд отримав логотип, фірмовий стиль, шрифт для візуальних матеріалів і слоган, а також скандал навколо себе. Не отримав бренд повної назви міста або ж візуалізації повної назви, ні фортеці, ні каньйону. Ніби є символ міста – Сонце, проте одразу цього і не скажеш.
«КАМІННЯ МЕРТВЕ, А ЖИТТЯ ЙОМУ НАДАЄ ЛЮДИНА»
Про концепцію впровадження бренду «Кам’янець» під час сесії міської ради минулого четверга доповідав заступник міського голови Дмитро НАЗАРЕНКО:
– Палітра бренду побудована на кольорах Кам’янця – дахів, фасадів, каміння, риштувань, неба, зелені каньйону та характерної штукатурки. Це палітра живого міста, нашого коду. Це візуальний відбиток Кам’янця. Сучасність бренду – це простір для різних вайбів, для різного настрою й енергії. Тому логотип Кам’янця адаптується до різних контекстів – від спокійного щоденного ритму до вибухового фестивалю. Промінчики логотипу розходяться в різних варіаціях – лініями, зигзагами, спіралями, спрямованими у перспективу. Це дає змогу мешканцям громади, молоді в тому числі, говорити у власному стилі, але в межах спільного стилю Кам’янця. Єпископ Леон Дубравський колись сказав: «Каміння мертве, а життя йому надає людина». Саме ця ідея лягла в основу нової концепції міста – змістити фокус на людину, яка творить майбутнє. Звідси й слоган: «Кам’янець може те, що можеш ти». Бренд – це інструмент згуртованості. В умовах сьогодення важливо, щоб мешканці відчували гордість за своє місто, бачили свою роль у спільному русі вперед, мали слова, щоб розповісти іншим, яким є Кам’янець, і яким він може бути. Бренд дає ці слова, дає бачення, стає основою для співпраці.
ІСТОРИЧНА ІДЕНТИЧНІСТЬ ЧИ НОВА МОВА МІСТА?
Але така різнобарвна та натхненна презентація не вразила депутатів від «Європейської Солідарності».
– Рух у цьому напрямку справді потрібен. Але успішна робота з брендом можлива лише тоді, коли вона спирається на вже сформований фундамент, – зазначив голова фракції «ЄС» Василь КОБИЛЬНИК. – Новий бренд має бути продовженням ідей, закладе-них раніше, а не запереченням минулого.
Також він звернув увагу на назву бренду з одного слова – «Кам’янець», підкресливши, що офіційна назва міста – Кам’янець-Подільський, і її слід зберегти в усіх офіційних комунікаціях:
– Коли ми говоримо про бренд, то маємо пам’ятати: короткі назви підходять для товарів чи організацій, але не для міста з глибоким історичним змістом.
ДУМКИ ГРОМАДИ: МІЖ ПІДТРИМКОЮ І СКЕПСИСОМ
У соцмережах також розгорілася активна дискусія. Думки кам’янчан поділилися – від щирої підтримки до критичного сумніву: «Як в цьому логотипі розпізнати, що він асоціюється з Кам’янцем?».
Наталія СЕКРІДОВА, що працює в мерії, зазначила:
«Старше покоління, до якого належу і я, можливо, не одразу сприймає нові підходи. Часто бренд міста плутаємо із гербом чи прапо-ром. Але герб – це символ історії, а бренд – це мова сучасності. Світ змінюється, і ми маємо змінюватися разом із ним. Настав час дати простір молодому поколінню – їхньому баченню, енергії, сучасному розумінню Кам’янця».
Інша кам’янчанка, Аліна ВАСИЛЬЄВА, поділилася більш емоційним враженням:
«Довго думала… писати чи промовчати. Але новий бренд Кам’янця-Подільського не залишив мене байдужою. Це моє місто, я тут народилася, живу і щодня бачу, наскільки Кам’янець-Подільський унікальний. Так, ідея є, робота велика, команда професійна. Але… у цьому бренді я не відчула душі Кам’янця. Є концепція, але немає зв’язку з історією. Ми повинні пам’ятати своє коріння, але водночас показувати силу сучасного міста, його драйв, енергію, можливості. Кам’янець-Подільський – це не просто «фортеця над каньйоном». Це місто з характером, із майбутнім, із неймовірними людьми».
Окрему хвилю обговорень викликала схожість нового логотипу з візуальним знаком російської кіноплатформи «Кинопоиск». Порівнюють обидва дизайни, наголошуючи на подібних графічних елементах – променях, що розходяться з центру. Ще на початку червня під час пресконференції з міським головою Михайлом ПОСІТКОМ «Подолянин» поставив запитання щодо цього. На що, власне, мер порадив уникати користування ресурсами країни-агресорки.
– Смаки в усіх різні, а суперечки – це частина живого діалогу. Якщо обговорюють – значить, бренд не залишає байдужими, – зауважив Михайло Володимирович.
Сюзанна СИРОТЮК.





