Вівторок, 30 Квітня 2024 р.
28 Березня 2024

ОДНА ЗІ СТА МАЙСТЕРЕНЬ – НАША!

Вадим Савчук«Країні потрібні фахівці робітничих професій, тому заклади профтехосвіти – в пріоритеті». З таким акцентом Міносвіти в рамках проєкту «100 майстерень» виділило кошти та відібрало профтехи по всій Україні, де будуть створені сучасні майстерні з усім необхідним обладнанням. Серед них – три заклади Хмельниччини. Зокрема і наш ДНЗ «Подільський центр ПТО».
Тому в Кам’янці на його базі планують відкрити «Освітньо-кулінарний хаб», де навчатимуть професіям кухаря, кондитера, пекаря, офіціанта. Зі слів директора закладу Вадима САВЧУКА, така майстерня стане не тільки навчальним майданчиком, але й інноваційним простором для гастрономічного життя нашої громади, відкриє гарні перспективи навіть у такий нелегкий для країни час.

– Коли ми дізналися про цей проєкт, однозначно вирішили подати заявку, – каже Вадим Анатолійович. – Правда, в Міносвіти зазначили, що перевага саме за будівельними професіями, а все, що стосується кулінарного напрямку, не першочергове. Проте ми зробили гарну презентацію, акцентуючи на тому, що Кам’янець-Подільський на мапі України – туристичне місто. І навіть в умовах війни потребує робітничих кадрів, пов’язаних із готельно-ресторанним бізнесом та кулінарією. Крім того, затребуваною є перекваліфікація робітників, особливо в рамках адаптації ВПО, які знайшли прихисток у нашому регіоні. У результаті «Подільсько­му центру ПТО» таки вдалося стати одним із переможців конкурсу.

– То скільки коштів отримає заклад, і яку реконструкцію плануєте зробити?
– Вартість проєкту – 5 мільйонів 52 тисячі гривень. Це не лише державна субвенція, а й співфінансування з ОВА. Також частину коштів на обладнання виділимо з тих, що заробляє заклад.
Для створення майстерні, а це буде «Освітньо-кулінарний хаб», у нас є дуже класний майданчик – учнівський готельно-туристичний центр на базі нашого навчального закладу (колишнє 15-те училище) на вулиці Героїв Небесної Сотні, 43. Там наразі працює готель на 100 ліжко-місць, де приймають відвіду­вачів з усієї України. Але там немає кухні. Тому хаб стане чудовим доповненням центру, впровадженням послуг харчування, а разом із тим – простором для навчання, співпраці, реалізації різних проєктів громади.

– Що передбачає «Освітньо-­кулінарний хаб»? Яким буде?
– Він складатиметься з декількох робочих зон, максимально наближених до реального виробництва, а устаткування відповідатиме сучасним вимогам закладів ресторанного господарства. Там буде їдальня з роздачею, м’ясо-рибний, овочевий, борошняний, гарячий цехи, мийне відділення, приміщення для зберігання сировини, а також для персоналу – душова, гардеробна та інші кімнати. Плануємо закупити необхідне професійне обладнання: пароконвектомат, машину для подрібнювання овочів, елект­ричні плити, міксер планетарний, холодильники і спеціальні столи.
У хабі учні навчатимуться готувати за новими технологіями. Також там можна буде заробляти кошти для закладу освіти, адже послуги будуть платними для відвідувачів. Такою, в принципі, й була позиція Міносвіти при виділенні цих грошей, щоб надалі заклади освіти могли заробляти на розвиток.

– У такий складний час це досить гарна можливість. Коли візьметеся за її реалізацію?
– Якщо отримаємо фінансовий ресурс наприкінці квітня, як зазначалося попередньо, то будемо проводити тендери, розпочинати ремонтні роботи і, сподіваємося, у вересні вже зможемо запустити наш освітньо-кулінарних хаб.

– Якою перспективою він стане для учнів?
– Це можливість пройти короткотривалі курси навчання, адаптовані під сучасні потреби і вимоги роботодавців. Тобто за три-шість місяців можемо дати людині робітничу спеціальність, що стосується кулінарного напрямку. Ми постійно спілкуємося з роботодавцями і, проаналізувавши ситуацію, бачимо, що в закладах розміщення є «нестача рук», тобто брак фахівців. Тому для забезпечення потреб сучасного ринку праці кваліфікованими кадрами планується розширити перелік професій бармен, бариста, сушист, піцайола.
Крім того, ми навчали не в зовсім конкурентоспроможних умо­вах – на застарілому обладнанні.
І коли учень із навчального процесу виходив на виробництво, то зіштовхувався із зовсім іншим рівнем роботи. Тепер маємо можливість це змінити.

– Хто може пройти такі навчальні курси?
– І учні нашого закладу, і будь-хто інший із молоді чи доросло­го населення, переселенці, всі, хто хоче отримати професію ку­харя, пекаря, кондитера, офіці­ан­та.

– А якщо говорити в масштабах громади, то яке значення відіграватиме створення такого простору?
– Для нашої громади – це чудовий сучасний проєкт, який дасть можливість надавати соціальні, промоційні, комерційні послуги: участь у соціальних і благодійних заходах, можливість створення «пункту харчування» в разі критичних ситуацій, проведення майстер-класів для вразливих груп населення (ВПО, людей з інвалід­ністю, ветеранів і ветеранок війни, учнів шкіл та місцевих жителів), популяризація унікальної подільсь­кої кухні та крафтових виробів. А також надання платних послуг із приготування напівфабрикатів за помірними цінами, надання освітніх платних послуг, послуг харчування тощо.

– Пане Вадиме, якщо говорити в загальному про робітничі професії на ринку праці сьогодні та про перспективи закладів профтехосвіти, то що скажете?
– Звісно, країні потрібні робіт­-ничі професії. Найбільш затребувані фахівці в нашому регіоні – кулінари, кухарі, офіціанти, всі, хто має стосунок до готельно-ресторан­ної справи, а також будівельних спе­ціальностей, автомобілісти, зварники, швачки, перукарі. І ми готуємо таких фахівців. Загалом наш заклад нині навчає 803 учнів.
До речі, на державному рівні заплановано із закладів профтехосвіти зробити професійні коледжі. Тому нині працюємо над цим питанням. І, ймовірно, з нового навчального року вже будемо Подільським професійним коледжем.

– Як розвиваєте заклад?
– Осучаснюємо, замінили багато комп’ютерного обладнання і при­дбали мультимедійне, інтерактивне, зробили необмеженим інтернет на всій території. Величезний акцент робимо на дуальній освіті, коли теорія вивчається на наших територіях, а практику учні проходять в успішних установах і на підприємствах міста й регіону.
Укладено понад 30 договорів із закладами. Найбільші з них: готельно-ресторанні комплекси «Клеопатра», «7 Днів», ресторан «Ля-мажор», готельно-оздоровчий комплекс «Arden Palace» в Сатанові, ресторани «У старого друга», «Франт», «DYNASTY» та інші. Кращої сучасної бази для проходження практики, здається, немає. Якщо за напрямком зварювальних робіт тощо, то це компанія «Вікно Плюс», яка має сучасне професійне обладнання. Швейний напрямок – «Лоранж», швейна фабрика.

– Для майбутніх учнів розкажіть, які плюси навчання в ДНЗ «Подільський центр ПТО»?
– Учні навчаються на безоплатній основі, отримують стипендію, можливість безкоштовно проживати в гуртожитку. Для пільгових категорій держава виділяє ще й безкоштовне триразове харчування. Платним навчання може бути для дорослих – перекваліфікація, курси підвищення кваліфікації. А решта – регіональне замовлення.
Додам, що бачу перспективи розвитку профтехосвіти і правильно вибраний вектор Міністерства. Наразі є мегапідтримка, щоб ці заклади розвивалися. Єдине, що в умовах війни молодь масово ви­їжджає за кордон. Але ми робимо все, що залежить від нас, аби створити гарні умови для навчання, дати всім охочим перспективні професії, а країні – хороших фахівців, які б її відбудовували та розвивали. Тому запрошуємо на навчання в нашому закладі.

Тетяна ДИКА.