ГІД У ВСЕОЗБРОЄННІ
Бути гарним гідом не так просто, як вважають. Особистість екскурсовода, його освіченість, культура спілкування, здатність швидко встановлювати контакт зі слухачами – все це багато в чому визначає успіх екскурсії. Ні для кого не є секретом, що гарний екскурсовод має знати більше, ніж одну мову.
У рамках проекту ЛІНК за участю провідних фахівців світового рівня був влаштований міжнародний тренінг для англомовних екскурсоводів Кам’янеччини. Учасники, які задіяні в туристичній галузі, вже з 16 лютого демонструють перед своїми учителями знання англійської мови. Вони мають можливість не лише вчитися теорії, а й відчути все на практиці разом з провідним майстром із Шотландії, випускницею Кембриджського університету Айріс БЕРРІ.
Заняття тривають протягом двох тижнів, до 25 лютого, а наприкінці тренінгу той, хто успішно складе іспит, матиме можливість отримати сертифікат міжнародного рівня.
Щодо підготовки та професійного рівня місцевих гідів вдалося дізнатись у самої Айріс БЕРРІ (на фото третя ліворуч).
– Пані Айріс, як Ви оцінюєте рівень англійської мови наших екскурсоводів?
– Знання англійської мови однозначно не підвели. Студенти досить серйозно налаштовані. Відповідальна та хороша група, яка тримається в єдності та є досить дружньою.
– Які ж перші враження від Кам’янця-Подільського?
– Поселившись у готелі, я можу милуватись надзвичайним краєвидом Домініканського костелу, сподобалась і Стара фортеця. Тому враження лише позитивні.
– Айріс, як давно працюєте екскурсоводом?
– Протягом 30 років у різних країнах світу. Я є фрілансером, тому маю вільний графік роботи, хоча тепер дуже зайнята подібними тренінгами.
– Які мовні помилки найчастіше роблять Ваші вихованці?
– Часто плутають артиклі «a» і «the». Інколи є проблеми у вимові чисел, до прикладу, «9-е сторіччя» та «19» – тут допускаються помилок у закінченнях.
– Я так розумію, Ви володієте не однією мовою. Як щодо української?
– Окрім англійської, розмовляю іспанською, французькою, трохи німецькою та сербською. «Чуть-чуть» розмовляю українською (усміхається), знаю близько 400 слів, але речення будувати не вмію.
– Ви також вчите екскурсоводів працювати з людьми, які мають фізичні вади. На чому зосереджуєте увагу?
– Вчимо, як поводитись гіду та як допомагати таким людям. Продумувати маршрут заздалегідь, де і як краще зупинятись, аби їм було зручно пересуватись.
– Щодо навчання, на чому зосереджуєте увагу?
– Паралельно з лекційними заняттями проводимо 3 види робіт: екскурсії в музеї, пішохідний та автобусний тури об’єктами. Так напрацьовуємо практичні навички та вміння. Підтягуємо учнів до світових стандартів.
– І наостанок, якими якостями, на Вашу думку, повинен володіти гід?
– Завжди бути уважним, любити свою справу та людей, яким повідомляє інформацію.
Запитали ми в тренерів проекту ЛІНК і про стан туристичної галузі в місті. За їхніми словами, гарних і цікавих місць у нас вдосталь, проте туристичний бізнес потрібно розвивати. Головне – не завищувати планки перед європейськими туристами, оповідаючи, як усе добре та прекрасно. Потрібно розуміти та працювати з недоліками. Гості наголосили на тому, що в нас не вистачає паркувальних місць біля історичних пам’яток, а також зручних туалетів для великих груп.