РАЛІ – ВДАЛІ!
Місто зупинилося, завмерло, немов затамувало подих, прислухаючись до шерхоту коліс і музики двигунів… Історичні краєвиди, атмосфера Монте-Карло, спортивний азарт, свист гальмів, скрип гуми, ревіння моторів, що витискали всі обороти, гуркання коліс після трамплінів, клацання фотокамер, постійні оплески та сотні захоплених очей, які слідкують за кожним автомобілем, – так 11-12 травня на перлині Поділля відбувалася масштабна гонка – феєричне Міжнародне XI ралі «Фортеця-2019».
Одне з найкрасивіших і найскладніших українських змагань стало справжнім святом для глядачів, уболівальників і самих спортсменів. Досвідчені гонщики запевняють, що такого видовища не було з часів «Ялта-ралі» (масштабне змагання з автомобільного ралі, яке проводилося в Криму з 1986 по 2013 рік. – Прим. авт.).
Уперше ралі «Фортеця» завело мотори 20 років тому. Взявши все найкраще, чим славилася кам’янецька гонка, професійна команда організаторів повністю її переформатувала. З’явилися глядацькі зони, нові цікаві спецділянки, а вже існуючі були повністю перероблені, додалися трампліни і ходові зв’язки поворотів. Як запевняють організатори, вони підготували дюжи
ну допів протяжністю 110 км, а загальна дистанція ралі склала 330 км.
На змагання зібралися 43 екіпажі, зокрема ралісти з України, Естонії, Литви, Польщі, Чехії та Німеччини. Глядачі оплесками зустріли учасників, які познайомили всіх зі своїми циліндровими залізними конями: хтось пафосно дрифтував, хтось скромно сигналив публіці, а пілоти довгоочікуваних ралійних вантажівок ГАЗ51 та ГАЗ52 додали адреналіну глядачам, адже на поворотах заходили в занос, повертаючи «ніс» свого гіганта прямо на публіку.
Гонки розпочалися разом зі зливою, яка зменшила зчеплення автомобілів із трасою, що збільшувало ризик не вписатися в поворот. Проте погода не стала на заваді ані ралістам, ані поспортивному збудженій публіці. Дали газу не лише екіпажі на своїх спорткарах, а й гості змагань, які активно «розсортувалися» по місцях дислокації глядацьких зон. Попри десятки попереджень, знаходилося чимало відчайдухів, які напролом чимчикували прямісінько на трасу, шукаючи позицію з найкращим оглядом. Тішить, що обійшлося без нещасних випадків.
Професійні команди медиків і рятувальників спрацювали на відмінно. На щастя, ані учасникам, ані глядачам їхня допомога не знадобилася, розповідає директор ралі Михайло ЛОЙЛЕНКО. Проте ми двічі призупиняли швидкісні ділянки, оскільки на території Старого міста стало погано двом кам’янчанам. Спочатку карету нашої швидкої, яка пильнувала медичну безпеку ралі, відправили до жінки, в якої стався небезпечний приступ. Лікаріреаніматологи буквально врятували життя, адже час ішов на хвилини. Друга наша «швидка» поїхала на вулицю Зарванську до літнього дідуся, якому стало погано із серцем. Для нас життя людей насамперед!
Особливо якісну техніку проходження траси та ювелірну майстерність продемонстрував українськоестонський екіпаж Валерія ГОРБАНЯ і Сергія ЛАРЕНСА під номером 20. Спецділянку за спецділянкою зеленочервоний «Mini JCW WRC» проходив зі значним відривом від суперників. Екіпаж фінішував найкращим на всіх швидкісних відрізках і впевнено здобув перемогу! Срібло в екіпажу Юрія ХОМІЦЬКОГО та Андрія РОЩЕНКА з Києва, які виступали на «Subaru Impreza Sti» під номером 11. А бронзу і найбільше овацій публіки зірвав екіпаж під номером 44 на «Мitsubishi Lancer», бо його штурманом був кам’янчанин Олександр БОРЕЙКО, а пілотом киянин Володимир ПЕТРЕНКО.
«Було потужно і видовищно, пише на своїй сторінці у «Фейсбуці» міський голова Михайло Сімашкевич. 21 болід добрався до фінішу. І серед них одним із найкращих був наш 44й номер і «найстарший» екіпаж, загальний вік пілота і штурмана якого сто років! Він отримав бронзу в абсолюті та срібло в своєму класі. А також Кубок народного депутата Володимира Мельниченка. Хлопці, ви молодці!».
12 травня закінчився другий заїзд, екіпажі вдало пройшли останню трасу через Гуменці, Сахкамінь, Вербку, Балин, Залісся, Слобідку Рахнівську, Шатаву та Маків. Гонка завершилася, соцмережі зарябіли фотографіями ралійних спорткарів, публіка безупинно ділиться емоціями і враженнями, а щасливі учасники з нагородами ще довго згадуватимуть Кам’янецьПодільський.
Усе, що планувалося, відбулося. І це не може не тішити, каже співорганізатор ралі Олександр Борейко. Щиро вдячний за допомогу і підтримку всім друзям, які не відмовили і завжди були на зв’язку.
Організатори дякують за співпрацю і допомогу в підготовці та проведенні змагань керівництву області, міському голові Михайлу Сімашкевичу, народному депутату Володимиру Мельниченку, ректору ПДАТУ професору Володимиру Іванишину, голові Дунаєвецької районної державної адміністрації Олександру Бернашевському та голові Гуменецької ОТГ Інні Абдулкадировій, підприємцям, а також офіційним спонсорам: клубу позашляховиків «Off Road Club Fortecia» за безпеку гонки, ПрАТ «Датагруп», оператору мобільного зв’язку «Vodafone», співавторам дійства українському представництву фірми «KYB» виробнику найкращих амортизаторів, компанії «Karcher» за чисті автомобілі та приємні призи, мережі гіпермаркетів «Епіцентр».
Окрема подяка державним службам, а саме комунальникам в особі керівника КП «Комунбуд» Сергія Когута, рятувальникам, медикам і поліцейським, а також кам’янчанам, які з розумінням поставилися до певних незручностей щодо перекриття руху в Старому місті.
Ольга БАНАХ, Григорій БОНЦЮ.