Субота, 27 Квітня 2024 р.
4 Березня 2024

ІНТЕГРАЦІЙНИЙ ПРОСТІР: ВІДКРИТТЯ НОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ТА ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАДИ

Із початком повномасштабного вторгнення на західній території нашої країни з’явилося багато внутрішньо переміщених дітей і дорослих. І всі вони після пережитих страждань, страхів війни та окупації потребують психологічної підтримки, терапії та соціальної реінтеграції.

Допомогти людям знову знайти своє місце в суспільстві та забезпечити їхнє фізичне й психічне благополуччя – з такою метою наприкінці січня в Кам’янець-Подільському еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді відкрили Інтеграційний простір.
Створений він був завдяки підтримці БФ «РОКАДА», з яким Кам’янець-Подільська міська рада успішно співпрацює з початку повномасштабного вторгнення. Фінансування на реалізацію проєкту надходило як від Агенції ООН у справах біженців, так і з міського бюджету. Загальна сума склала півтора мільйона гривень. Спільна ініціатива об’єднала зусилля міжнародних і місцевих організацій.
Директорка центру Наталія ІЛАШ розповіла про оновлення та показала кожен куточок, де кожен охочий зможе провести час.
І справді Інтеграційний простір у ЕНЦУМі став місцем зустрічі для молодих людей із різних культур, соціальних груп та інтересів. Особливе середовище сприяє обміну ідеями, організації різноманітних тренінгів.

– Основні складові інноваційного середовища включають робочі та ігрові зони, спеціально обладнані простори з урахуванням потреб та інтересів дітей із різних вікових груп. Творчі майстерні та ігрові зони – безпечне і підтримувальне середовище для дітей, які стимулюють розвиток дитячої уяви та творчого мислення. Місце, де вони можуть вільно виражати себе, розвивати навички та спілкуватися з однолітками, – розповідає пані Наталія. – Технічне забезпечення цих сучасних кабінетів відкриває безліч можливостей для розвитку і навчання. Мікроскопи дозволяють детально вивчати різноманітні об’єкти і мікроорганізми, що сприяє поглибленню знань у галузі науки та біології. Комп’ютери забезпечують доступ до інтернету та навчальних ресурсів. Інтерактивна дошка поєднує в собі можливості звичайної дошки для маркерів із сучасними технологіями. Вона дозволяє фахівцям проводити тренінги в більш інтерактивному форматі, використовуючи і віртуальні інструменти. 3D-принтери дозволяють створювати реальні об’єкти з тривимірних моделей, що стимулює творчість та інженерний розвиток. Світлодіодні панелі забезпечують ефективне й енергоефективне освітлення, що створює комфортні умови для навчання та роботи. Інтерактивна підлога і сучасні акустичні системи дозволяють використовувати ігрові технології та звукові ефекти для більш залученого й цікавого навчання.

Простір також пропонує дітям відмінну можливість взаємодіяти з різноманітними тваринами, що сприяє їх реабілітації та розвитку. Ось деякі з цих тварин і їхній вплив:
Шиншили – м’які та пухнасті гризуни викликають у дітей радість та інтерес. Спостереження за їхнім життям і взаємодія з ними допомагають знижувати рівень стресу, підвищують настрій.
Хом’ячки є популярними серед дітей через їхню активність і симпатичний зовнішній вигляд. Вони стимулюють дітей до догляду та взаємодії, сприяючи відчуттю відповідальності й зниженню тривоги.
Папуги – яскраві та розумні птахи, які можуть навчити дітей комунікаційним навичкам і стати джерелом веселощів. Взаємодія з ними сприяє розвитку уяви та стимулює позитивні емоції в дітей.
Риби, жаби та черепахи розміщені в акваріумах. Різновиди риб створюють спокійну та релаксуючу атмосферу, а спостереження за їхнім плаванням допомагає зняти стрес. Проведений час із повільними і мудрими черепахами може навчити дітей терпінню й витривалості.
Фазани – ці красиві птахи не лише прикрашають територію, але й викликають у дітей захоплення своєю красою та мають потенціал стати об’єктом вивчення природи й екології.

Ці та інші тварини, які проживають на території центру, мають позитивний вплив на процес реабілітації людей. Взаємодія з тваринами сприяє психологічному благополуччю та покращенню настрою, знижує рівень тривоги та депресії. Піклування про тварин надихає до фізичної активності, збільшує мотивацію до руху та зменшує відчуття самотності. Крім того, взаємодія з тваринами може підвищити рівень самоповаги та самооцінки, адже догляд за ними вимагає відповідальності, допомагає відчувати себе корисними та цінними.
У лютому центр відвідали представники БФ «Рокада» та Агентства ООН у справах біженців в Україні. Під час візиту вони спостерігали, як діти користуються розвантажувальною, тренінговою та пізнавально-ігровою кімнатами, із захопленням випробовують інтерактивне обладнання. Щасливі обличчя дітей і радість у їхніх очах переконали гостей в успішності роботи Інтеграційного простору.

Богдана КАЗМІРЧУК.